Visą pasaulį užklupus pandemijai, koją nikstelėjo net ir didžiausios įmonės bei renginiai. Kita vertus, sklinda gandai, kad hobių industrija karantino laikotarpiu kaip tik pagyvėjo ir šiuo metu (po tualetinio popieriaus magnatų) neša daugiau pelno, nei kada nors iki šiol! Kaip yra iš tiesų, mūsų portalui sutiko papasakoti Lietuvos populiariosios kultūros atstovai iš GeekShop.lt, Herolab.lt, Kuroneko.lt, Kamehame.lt bei „Comic Con Baltics“.

Pasaulyje mažėja prekių pasiūla

Visame pasaulyje dėl COVID-19 sustojus naujų komiksų leidybai, skaitytojams belieka tenkintis tuo, ką komiksų parduotuvės iki šiol slėpė savo sandėliuose. Lietuvoje bene pagrindine komiksų parduotuve laikomo portalo GeekShop.lt vadovas Karolis Kalinauskas džiaugėsi, kad komiksų skaitytojai karantino metu ir toliau domisi jų pamėgtais superherojais ir personažais.

„Nors situacija nėra dėkinga komiksų parduotuvėms, bet Geek Shop ir toliau tęs veiklą pristatydama naujų paslaugų savo klientams, kaip ne tik internetinė parduotuvė, bet kaip ir platforma leidžianti parduoti ir įsigyti tiek naujas, tiek panaudotas populiariosios kultūros prekes.“ – pasakojo Karolis Kalinauskas.

Internete populiariosios kultūros atributikos bei kompiuterinių žaidimų prekyba taip pat užsiimantys Kamehame.lt atstovai teigė, jog teiginys, kad šis karantinas pažadino jausmus seniems hobiams, yra visiškai teisingas. Tiesa, padidėjus paklausai, įmonė susidūrė su kita netikėta problema – mažėjančia prekių pasiūla.

„Kompiuterių žaidimų pasiūla nestrigo, tačiau kitų atributikos prekių pasiūla ir pristatymo laikotarpis smarkiai iškreipė realias ir nusistovėjusias normas,“ – pasakojo Kamehame.lt vadovas Dovydas Skrodenis.

„Kai kurių riboto tiražo figūrėlių išleidimo datos persistūmė net pusmečiu tolyn ir panašu, kad ši data nėra galutinė. Pirmosios dvi savaitės pirkėjų kraujyje tikrai pažadino miegojusius hobius, tačiau gilyn į karantiną pradėjo ryškėti ir kiti aspektai.“

Kiti aspektai, kuriuos paminėjo Kamehame.lt atstovas, tai ne tik visą pasaulį kaustančios prekių tiekimo problemos, bet ir tai, jog vis ilgėjant karantinui žmonės ėmė kitaip žvelgti į savo finansinę situaciją.

„Klimpstant gilyn į pandemijos liūną ir griežtinant karantino sąlygas, vis daugiau žmonių susigribo, kad tą dėžutę su spidermanu ant viršelio ar Ryuk statulėlę, matyt, teks iškeisti į maisto krepšelį savaitei. Situacija yra labai nenuspėjama ir sunkiai prognozuojama. Nesame didelė parduotuvė, kurios pardavimų statistika galėtų piešti ekonomines gaires, tačiau per šias karantino savaites smarkiai pasijuto perkamoji galia ir pirkėjų elgsena kaip jie leidžia pinigus.“ – pasakojo Dovydas Skrodenis.

Išlieka optimistais

Gerokai pozityvesnėmis nuotaikomis švytėjo „Funko“ gamintojų figūrėlėmis Lietuvoje prekiaujantys Herolab.lt atstovai.

„Mums karantinas leido dar labiau atkreipti dėmesį į tai, kame specializuojamės, gilinti asortimentą ir klientų aptarnavimo operacijų efektyvumą. Nesame linkę guostis ar dramatizuoti situacijos, priimame tai kaip iššūkį ir ieškome galimų sprendimo variantų kaip po šio periodo būti tik stipresniems,“ – gera nuotaika dalinosi Herolab.lt bendraįkūrėjas Tomas Jacevičius.

„Vienareikšmiškai tikiu, jog mūsų veiklai šis laikotarpis atsilieps teigiamai. TV serialai, video žaidimai, knygos ir filmai bei medijų vartojimo augimas priartina žmones prie mūsų herojų asortimento, be to, daugeliui dirbant iš namų ir personalizuojant savo darbo vietą tikrai atsiras vieta ir tam vienam herojui, kuris vis primins ir įkvėps, jog viskas yra įveikiama ir šiuo metu didžiausi herojai yra tie, kurie lieka namuose dėl saves ir kitų“.

Fizinėms prekybos vietoms karantinas tapo išgyvenimo iššūkiu

Kol didžiausia internetinių populiariosios kultūros parduotuvių problema išlieka mažėjanti prekių pasiūla, fizines prekybos vietas valdantys prekybininkai karantino laikotarpiu susidūria su gerokai didesniais sunkumais.

Egzotiška Azijos virtuvės produkcija bei kolekciniais populiariosios kultūros kūriniais Vilniaus centre prekiaujanti Kuroneko.lt parduotuvė buvo priversta laikinai uždaryti duris ir užsiimti tik internetine prekyba.

„Nors buvo galima numanyti, kad karantinas Lietuvoje neišvengiamai ateis, mūsų veiklai jo įvedimas vis tiek buvo lyg žaibas iš giedro dangaus,“ – pasakojo Kuroneko.lt vadovas Pranciškus Varkala.

„Ne paslaptis, kad visoms fizinėms parduotuvėms šis karantinas – tikras iššūkis. Parduotuvė nedirba, sustojo prekių tiekimas verslo klientams, vienas po kito atidedami renginiai, kuriuose taip dažnai prekiaujame pristatydami savo prekes. Plėtros planus ima keisti kova dėl išlikimo.“

Tiesa, gera žinia ta, jog prasidėjus karantinui, įmonės internetiniai pardavimai ne tik stipriai išaugo, bet ir atvedė prie gerokai nuoširdesnio bendravimo su kiekvienu klientu.

„Įprastas konsultacijas parduotuvėje, panašesnes į gido turą, šiandien keičia nuoširdūs susirašinėjimai, ilgi telefoniniai pokalbiai, pasitaiko net ir trunkančių ilgiau nei 30 min. Pastebėję, kad kurjerių tarnybos dėl didelės apkrovos mūsų prekes klientam pristato nebe įprastu tempu (per 1-2 d.d.), Vilniuje gyvenatiems klientams pasiūlėme Express pristatymą, kur siuntas bekontakčiu būdu pristatome patys,“ – pasakojo Kuroneko.lt vadovas.

„Kuroneko.lt siūlo kartu sulaukti karantino pabaigos ir jo laikotarpiu motyvuoti save mėgstama atributika bei skoniais iš Azijos šalių. Gėrimas, nupirktas internetu, gal ir netaps skanesniu, bet nuotaika tikrai pakils jei nuo puodelio, iš kurio jį gersite, jums šypsosis mėgiamas herojus. Mėgstantiems keliauti KuroNeko siūlo užsiimti „gastro turizmu“ namuose, pristatysime jums ne tik Lietuvoje nematytų saldumynų ar gėrimų, bet ir neleisime išalkti siūlydami pilną asortimentą ingridientų egzotiškam šedevrui jūsų virtuvėje sukurti.“

„Comic Con Baltics“ atskleidė savo išlikimo paslaptį

Neseniai pasklidus žiniai, jog dėl pasaulinės pandemijos atšaukiamas kompiuterinių žaidimų konventas „GameOn“ , populiariosios kultūros gerbėjai Lietuvoje nukreipė baimės kupinus žvilgsnius į kitą visų mūsų itin mylimą renginį – „Comic Con Baltics“. Laimei, renginio organizatoriai gerbėjų baimes pasitiko šypsodamiesi!

„Išduosime paslaptį – „Comic Con Baltics“ renginį organizuoja ne korporacija ar didelė įmonė, turinti daugybę darbuotojų. Renginio organizatoriai – tai didelė, beprotiškai užsidegusių žmonių komanda, iš kurių didžioji dauguma dirba savanoriškais pagrindais. Visiems „Comic Con’as“ yra ypatingai svarbus, todėl dalis komandos atsitraukę nuo pagrindinių savo darbų gali daugiau laiko skirti renginio organizavimui. Neturime net menkiausių abėjonių dėl renginio ateities, esame įsivertinę įvairius galimus scenarijus ir nei viename iš jų nėra renginio nutraukimo ar veiklos sustabdymo,“ – geromis naujienomis dalinosi renginio organizatorius Tomas Vievesis.

„Mūsų renginio sėkmė priklauso nuo įvariausių faktorių – partnerių ir dalyvių įsitraukimo, užsienio svečių atvykimo sąlygų suderinimo, lankytojų bilietų pirkimo ir kt. Pirmasis karantino mėnesis iš dalies sumaišė kortas, visa komunikacija vyko ir vyksta vangiai. Neužtikrintumas jaučiamas visur – lankytojai atsargiai vertina ateities renginius, todėl neperka bilietų, negalime įsigyti skrydžių bilietų svečiams, todėl nepasirašomos sutartys, partneriai nežino, kaip stipriai situacija palies jų veiklas, todėl laikinai atidedamas ir jų sutarčių pasirašymas. Kas tikrai nepasikeitė, tai optimizmas ir žiūrėjimas į priekį, mes toliau dirbame ir laukiame, kol ši situacija liks už mūsų“.

Panašu, kad didžiausiam populiariosios kultūros renginiui Baltijos šalyse karantino sąlygos ne tik pernelyg nesutrikdė įprasto darbo, bet ir atvėrė ne vieną naują tobulėjimo galimybę. T.Vievesio teigimu, renginio komanda šiuo metu kaip niekada aktyviai bendradarbiauja su užsienio renginiais, Lietuvos menininkais, o be to ir suka galvas, kaip čia užpildyti po „GameOn“ veiklos nutraukimo atsiradusią kompiuterinių žaidimų turinio spragą.

„Mūsų misija paprasta – tapti platforma save pristatyti naujoms iniciatyvoms, skatinti augti organizacijoms ir verslams orientuotiems į šią bendruomenę, auginti geek‘iškumą ir parodyti nuostabų jo pasaulį. Šiuo sunkiu laikotarpiu mes galime pakviesti į mūsų sukurtą „Baltic Geeks“ Facebook’o grupę, kurioje galėsite kartu su kaimyninių šalių nariais dalintis savo sukurtu ar atrastu turiniu. O viskam praėjus, būtinai susitiksime „Comic Con Baltics“ renginyje!“ – kaip visuomet džiaugsmingomis nuotaikos mūsų skaitytojus palydėjo „Comic Con Baltics” organizatoriai.


Patiko šis įrašas? Paremk mus Patreon platformoje!