Autorius: Patarejas

Kaip mene – literatūroje, kine ar muzikoje, nuo genezės iki modernių laikų formavosi ir vis dar formuojasi žanrai – atsiranda nauji, susijungia, nunyksta ar išsiskaido. Tokius procesus įtakoja daugybė aplinkinybių, kurių vardinimas būtų nelabai į temą. Žaidimų pasaulyje turime iš esmės ribotą žanrų ar tipų skaičių – visi žinome šaudykles, realaus laiko ir ėjimines strategijas, nuotykių žaidimus ir simuliatorius, vaidmenų žaidimus ir paprasčiausius galvosūkius.

Ne naujiena, kad kai kurie žanrai su laiku pradėjo išsisemti ir standartinis, su laiku nusistovėjęs modelis tapo pernelyg ribotas šiuolaikiniame technologijų kontekste. Savu laiku krizė ištiko nuotykių tipo žaidimus, klasikines realaus laiko strategijas ir tas pačias šaudykles. Taip kūrėjų praktikoje ėmėsi rasti praktika kergti skirtingus žanrus, įskiepyti elementus iš nuotykių žanro į šaudykles (Half Life), iš RPG – į tas pačias šaudykles (Deus Ex), iš RPG į strategijas (Heroes of Might and Magic) ir pan.

Norėtumėte paklausti, kur link suku? Pavadinau šį įrašą “Laboratorija”, nes noriu sujungti dvi jau besimaterializavusias idėjas. Tai žaidimo Spore user-friendly modulis Creature Creator, bei klasikinis RTS – kad lengviau įsivaizduoti imkit bet ką iš didžiųjų – Starcraft, C&C ar “PSI: Syberian Conflict” (/me šypsosi). Išmeskime visus karinius vienetus iš strategijos ir vietoj to įstatykime Creature Creator.

Aišku, Creature Creator reikėtų pamodifikuoti – visų pirma pramesti lauk pastatų kūrimo dalį – ji mano vizijoje visai nereikalinga. Paprasčiausio karinio vieneto – pėstininko kūrimui nereikia ir visų mandrų kojų rankų variantų – kalbu apie normalu gan realistišką RTS be jokių ateivių rasių. Reikia šiokio tokio praplėtimo karinės technikos skiltyje galima pridėti daugiau tipų – prie esamų mašinos, laivo ir lėktuvo pridėti artileriją bei stacionarius gynybinius vienetus. Taip pat praplėsti dalių ir ginkluotės asortimentą.

Žaidimo eigoje papildoma ginkluotė kariniams vienetams ar gynybinės savybės (šarvas, skydai ir pan.) būtų atrakinami išradimų pagalba, kuriuos vykdytų moksliniai centrai ar panašios paskirties pastatai. Resursai išgaunami tradicinio RTS modelio pagalba – kasant iškasenas – vieno ar kelių tipų.

Kampanija prasidėtų su standartiniais kariniais vienetais – pėstininkais. Pasistačius mokslinį centrą ir tankų/laivų ar lėktuvų gamyklas būtų galima KURTI savo karinius vienetus nuo nulio. Taip būtų galima sukomponuoti formą, įdiegti įvairius variklių tipus, parinkti ginkluote ir papildomą įrangą. Visos dalelės turėtų savo masę, reikalingos energijos sąnaudų paskaičiavimus – taip tarkim negalėtum įdėti silpno variklio į didelį kreiserį, nes jis paprasčiausiai nebūtų pakankamai pajėgus ta kreiserį pajudinti. Sunki ginkluotė ir šarvas įtakotų judėjimo greitį. Ginkluotės arsenalo galimybės galėtų būti beribės – nuo kulkų iki ugnies, lazerių ar garso. Papildoma įranga teoriškai taip pat būtų įvairi – priklausomai kaip dirbs jūsų mokslininkai – tai ir stealth sistemos, apsauginiai laukai ir skydai, teleportacija.

Karinio vieneto sukūrimas reikalautų tam tikrų resursinių investicijų. Priklausomai nuo jo sudėtingumo atitinkami būtų ir gamybos kaštai bei terminai.

Jeigu visą tai įmetame į standartinę RTS kampaniją, turime realaus laiko veiksmą su sustojimais kūrimo stadijose. Kompiuteris savo arsenale turėtų kūrėjų sukurtus karinius vienetus, tačiau jei imtume Spore pavyzdį, vėliau kampanijose kompiuteris galėtų pasitelkti kitų žmonių sukurtais kariniais vienetais. Na o multiplayer…

Multiplayer būtų lyg “Magic the Gathering” be galimybės pažiūrėti priešininko kaladę preš mūšį, kurioje kiekviena korta yra custom-made. Jei turėtum susikūrės dešimtis skirtingų karinių vienetų, tai kovoje prieš kitą žmogų galėtum naudoti tik ribotą kiekį. Na paprasčiausiai – tam tikra taškų riba, o kiekvienas karinis vienetas pagal jo sudėtingumą įvertintas tam tikru taškų kiekiu. Tau reikėtų pasirinkti įvairių tipų karinius vienetus, tačiau jų įvertinimo taškais suma neturėtų viršyti nustatytos ribos. Multiplayer kovoms galėtumei iš anksto susikrauti savotiškus armijos deck’us, priklausomai nuo to, kokios taktikos laikysies kovoje.

Tokiu būdų nebūtu lengvai identifikuojamų karinių vienetų – prieš tave pasiųs krūvą panašių tankų ir kol jie neįsivels į kovą neturėsi žalio supratimo, kokią ginkluotę jie naudoją ir kokį priešnuodį taikyti. Tai būtų lyg šachmatai kurių visos figūros prieš žaidimą vienodos ir pirmu tos figūros ėjimu žaidėjas nusprendžia kas tai bus – rikis ar valdovė.

Tai būtų kitokia strategija – nežinau – geresnė ar blogesnė, tačiau realizmo aspektu, tai būtų tikrai artima, bent jau imant tik karinės pramonės veikimo principus – darau kaip tu, tik įstatau didesnį pabūklą.

Truputi chaotiškos idėjos mano laboratorijoje, tačiau aš norėčiau būti tokio, ar panašaus produkto testuotoju.

ŽPat.