Autorius: Artojas

Kaip žinia penktadienį ir aš prisijungiau prie laimingų GT5 Prologue savininkų būrio. Niekam nepaslaptis, kad PS3 savininkai šio žaidimo laukė ne tik todėl, kad jis geras. Čia glūdi ir povandeniniai vandenys. GT5 Prologue tai vienas iš žaidimų pateisinančių pasirinkimą pirkti PS3 o ne konkurentų konsolę. Aš visada maniau, kad PS3 pateisina pati save, bet daugumai taip neatrodo. Vien dėl šio faktoriaus aš neabejoju nei GT5, nei naujos Metal Gear Solid dalies sėkme. Daugumai, tai būtini priedai kurie mėgavimasi PlayStation konsole paverčia visaverčiu. Įdomiais laikais gyvenam :).

Patiko #1

Mano pažintis su žaidimu buvo kupina ir džiaugsmo, ir liūdesio. Pirma linksma žinia tai žaidimo kaina. Perkant Gran Turismo PSN parduotuvėje tektų pakloti apie 100 litų. Aš esu dėžučių mėgėjas todėl ši opcija man netinka, bet tai ne didelė bėda. Skirtinguose Lietuvos parduotuvėse GT5 Prologue dėžutė kainuoja (kainuos) 130-150 lt. Tai tikrai menka suma už PS3 žaidimą, net ir tuo atveju jei jis iš esmės tėra didžiulė demo versija.

Užkniso # 1
Artimesnė pažintis su GT5 prasidėjo netikėtumu. Tiesa sakant yra vienas dalykas kuris mane užknisa ir jis vadinasi „Mandatory Install“. Pirmą syk su privaluomoju žaidimo diegimu susidūriau žaisdamas Devil May Cry 4. Tuomet prieš pradėdamas žaisti turėjau laukti geras 30 minučių, kol žaidimas sukopijuos keletą gigų iš Blu Ray disko, į standųjį PS3 diską. Siutau, pykau ir keikiaus. Žaidimo kūrėjai teigė, kad neverta, nes šis žaidimo įdiegimo procesas ženkliai sumažina žaidimo metu trūkstančio lygio įkrovimo laiką. Tas tiesa. Devil May Cry lygiai ant PS3 užsikrauna žaibiškai, bet… Aš norėčiau turėti pasirinkimo laisvę ir pats nuspręsti kas man geriau. Devil May Cry atveju tikrai nebūčiau diegęs žaidimo jo prieš tai nepabandęs. Dabar gaunasi taip, kad žaidimo įdiegimui aš sugaišau gerokai daugiau laiko nei pačiam žaidimui. Iš dalies ir todėl, kad nepatiko ir todėl, kad jau nuo seniau buvau pradėjęs žaisti X360 to paties žaidimo versiją. Žaidimų kūrėjai teisinasi, kad dėl viso to kaltas BluRay diskas. Jis per didelis ir informacijos paieška jame užtrunka labai daug laiko. Gali būti. Tuomet laikas būtų išmokti dėlioti viską tvarkingai, taip kaip tai daro visi kiti žaidimų kūrėjai. Gran Turismo 5 privalomasis diegimas trunka kiek mažiau laiko nei DMC4. Apie 15-20 minučių. Nepasakysiu tiksliai, bet pasiūlysiu jums trumpą ekskursiją apie tai ką nuveikiau kol žaidimas kopijavo kažką į mano konsolę. Jei norite toliau skaityti apie GT5 Prologue paprasčiausiai praleiskite žemiau esantį pilką tekstą.

Taigi. Supratęs, kad pigiai neprasisuksiu nutariau nuveikti ką nors naudingo. Kadangi viduje brendo įtarimas, kad diegimui pasibaigus žaisiu riebią valandžikę ar du kart tiek (nuo tris kart tiek vairavimo žaidimų mane paprastai migdo :)) nutariau ką nors užkąsti. Juoba, kad penktadienį per visokius darbus nepasisekė pavalgyt. Taigi nukeliavau į virtuvę ir atlikau šiuos veiksmus. Į dubenį plakimui įmušiau 4 vištos kiaušinius, įdėjau 4 šaukštus miltų (jų visada dedu tiek, kiek mušu kiaušinių). Iš akies pabėriau vegetos ir taip pat iš akies įpyliau pieno. Visa tai išplakiau mikseriu, turi gautis tokia ganėtinai skysta tešla. Užkaičiau keptuvę ir palikau joje kepintis plonais grežinėliais pjaustytą šoninę. Užmečiau akį į kambarį. Instaliacija pajudėjo, gal dvidešimčia procentų. Grįžau virtuvėn. Apverčiau šoninę ir paėmęs puodelį įsidėjau 4 šaukštelius kavos ir tiek pat kubelių rudo cukraus. Turimą tešlą supyliau į keptuvę. Lėtai ir atsargiai, kad nesusiveltų apkepinta šoninė, ir pati tešla pasiskirstytų tolygiai. Palikau visą reikalą kepti (be dangčio ant lėtos ugnies) ir susitarkavau sūrio, pasiruošiau padažą, užkaičiau vandenį kavai. Diegimo procesas jau įpusėjo. Kad apversti kepamą blyną reik stebėti ženklus. Jie būna dviejų rūšių. Pirmoji tai sklindantis iš po blyno degėsio kvapas. Jei pajunti jį, iškarto ir apverti blyną, niekas nesudega nes kvapas pasirodo anskčiau nei pats degimo procesas. Antroji ženklų rūšis tai blyno paviršius. Jei jis sausas (ant jo nebelieka skystos tešlos) blyną galima versti. Šį kartą, kepiau blyną mažesnėje keptuvėje, todėl visa tešla nesustandėjo, verčiau pagal kvapą, pataikiau labai laiku. Blynas buvo bronzinis gražiai apskrudęs. Jį apversti irgi yra du būdai. 1. Apvesrti jį visą vienoje rankoje laikant lopetėlę, kitoje keptuvę. Blynas atsargiai pakeliamas, kad nelūžtų ir verčiamas kaip papuola, kad tik nelūžtų, tuo metu ranka laikanti keptuvę, koreguoja jos padėtį taip, kad krentantis blynas būtų sugautas. Procesas paprastas, tik aprašytas painiai. 2. Dar paprastesnis būdas. Blynas dalinamas į 2 arba 4 dalis ir kiekviena dalis lengvai apverčiama lopetėle. Ant apversto blyno viršaus paprastai pilu Heinz Original kekčiupą, bet jo neturėjau, tad šį kartą teko jį išmozoti Spilvos padažu karštiems sumuštiniams. Ištepliotas (primenu ant mažos ugnies kepantis) blynas nubarstomas sūriu ir uždengiamas dangčiu. Kepama tol, kol išsilydo sūris. Jei dangtis su skylute garams, lengvai pamatysite kada tai įvyks. Jei skylutės nėra, kepame tol, kol pradedame ką nors matyti per susiformavusius ant dangčio garus. Paprastai pirmas vaizdas kurį galima gerai įžiūrėti ir būna išsilydęs sūris. Šioje situacijoje, ypač tuo atveju jei prieš versdami blyną jį pjaustėte, derėtų ignoruoti degėsių kvapą. Jis gali atsirasti dėl padažo ar sūrio patekimo ant karštosios keptuvės dalies. Tik uždengęs blyną dangčiu pažiūrėjau kaip vyksta diegimo procesas. Jis buvo beveik pasibaigęs. Grįžau į virtuvę pasiskrudinau duonos, susidėjau blyną į lėkštę ir užpyliau kavą vandeniu. Kol pasiruošiau valgyti diegimo procesas baigėsi. Nusiteikiau kramsnodamas stebėti žaidimo intro, bet…


Štai ką pasigaminau laukdamas kol bus įdiegtas Gran Turismo. Devil May Cry 4 atveju dar užtektų laiko ir visų reikalingų produktų pasiskolinimui iš kaimynų.

Užkniso #2
Žaidimo diegimas buvo tik priešpaskutinis lašas kantrybės taurėj. Paskutiniu lašu tapo pranešimas kurį matote žemiau. Ką jis reiškia? Ogi tai, kad esu priverstas kažką parsisiųsti iš interneto, nes jei to nepadarysiu, vėliau gali tekti taikytis su tam tikrais praradimais. Nekenčiu praradimų, tad nuolankiai pradedu siuntimosi procesą. Jis nėra labai ilgas, bet šiuo momentu truko gan ilgai, dėl lūžinėjančio Sony serviso. Valgydamas žiūrėjau žinias, kurios kaip visada neigiamai įtakojo apetitą. Užkliuvo man vienas veikėjas užpuolęs ir sumušęs Srovių žurnalistus. Bereikalo. Lietuviškos publičištikoš toks menkavertis poelgis neišgelbės. Klausydamas žinių apie seimą pagalvojau, kad blemba tokio absurdo, kai papildymo diegimas gali pakenkti žaidimo išsaugojimams senai nebuvau matęs. Jie buvo gan populiarūs su kai kuriais Rusijos žaidimais (išleistais Rusijos ar Vakarų leidėjų) ir labai retais atvejais vakarų PC žaidimais. PC. Konsolėse tokios nesamonės nemačiau niekada. Hrrrr…


Skirtumų tarp konsolių ir PC išties vis mažiau ir mažiau… Tokių skirtumų kaip šis išnykimas, nedžiugina…

Patiko #2
Po visų kančių, sočių pusryčių/pietų/vakarienės ir nelabai kokių LNK žinių pagaliau galėjau išmėginti ir tai, dėl ko čia visi susirinkom. Intro filmukas kaip visada teigiamai nustebino. Visada juo žiūrėdamas pagalvoji, kad žiūri tikrus vaizdus. Visada pamatai kažką, kas išduoda, kad tai daryta kompu. Visada nustembi dar labiau kai supranti, kad tai vos vos padailinta tikra žaidimo grafika. Toks jau tas Gran Turismo nuo pat pirmosios dalies :).
Laaaabai patiko žaidmo meniu. Labai stilingas ir mielas. Patiko nustatymų galimybės, automobilių kiekis ir faktas, kad kažkada pasileidęs žaidimą galėsių peržiūrėt Top Gear laidas. Kol kas ši opcija neveikia. Nustatymuose yra keliolika vairų pasirinkimų, kurie vėlgi priminė apie kažkur dėžėse palaidotą maniškį Logitech GT vairą su pilnu FFB ir 900 laipsnių posūkio kampu, kurį pirkau GT4 išėjimo proga. Bet tinginys nugalėjo. Ir nutariau žaisti su nevibruojančiu SixAxis.

Screenshot of Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
Žaidimo meniu. EU versijoje yra nežymių skirtumų ikonų išdėstyme, tačiau iš esmės viskas tas pats. Fonui naudojama atsitiktinai parinkta aplinka, ekrane matomas važiavimui pasirinktas automobilis.

Patiko #3
Žaidimo esmė super paprasta. Yra auto parduotuvė kurioje šiaip mašinų daug, bet kaip GT žaidimui mažai, bet kaip Prologue versijai už 130lt daug. Parduotuvėje galima rasti ir įsigyti bet kokį automobilį pradedant „malalitraškėm“, baigiant F1 bolidu. Tūlo Lietuvio poreikiams tenkinti yra keli labai mėgstami BMW ar Audi modeliai. Žodžiu visi ras kažką mielo. Aš ketinau įsigyti Hondą kurią ir realiai vairuoju. Nebuvo. Todėl nusipirkau tai, vietoj ko pirkau tikrąją Hondą. Mini Cooper’į. Įsigyję transportą keliaujame lenktyniauti. Turime lenktynes trijose kategorijose C, B ir A. Įveikę visas pirmos kategorijos lenktynes atrakiname kitą kategoriją. Įveikti trasų auksui nebūtina, lenktynės skaitosi laimėtos ir gavus bronzą ar sidabrą. Pačios lenktynės gali būti standartinės arba šiek tiek nestandartinės. Pasitaikė trasų su užduotimis (sumušti geriausią laiką, aplenkti visus oponentus 1 rate) arba tam tikrais apribojimais (tik priekiniais varomos mašinos, mažatūrės mašinos ir t.t.). Varžybų nėra labai daug, tačiau norint nulupti auksą jos pakankamai sudėtingos net ir C kategorijoje. Kadangi aš tikrai po trijų valandų vairavimo užmiegu, tai man GT 5 Prologue varžybų užteks ilgam. Azartiškesni žaidėjai gali jas visas įveikti per dieną, blogiausiu atveju per savaitgalį.

Screenshot of Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
Naudoju Japoniškus screenshotus. Prie užknisančių savybių priskirčiau ir foto režimo nebuvimą. GT4 jis buvo. Galėjome patys pleškinti savo mašinas ir saugoti jas USB atmintinėj. Šiame kadre matote Renault atstovybę prekiaujančia klijuškėmis.

Užkniso #3
Žaidime nėra jokio tiuningo. Aš nekalbu apie pelekus, lietnykus ir niauktus langus. Dalis šių dalykų buvo GT žaidimuose, bet dėl manęs jų galėjo ir nebūti. Užtat kiekviena GT dalis veždavo būtent galimybėmis atlikti vidinį automobilio tiuningą. Prisipirkti detalių, susidėti jas ir paskui mirti bežaidžiant su šimtais įmanomų vienos autotrasnporto priemonės nustatymų. Aš suprantu, kad tai Prologue. Suprantu, kad niekada seniau Prologue dalyse šių galimybių ir nebūdavo. Bet žinant šiandieninę situaciją ir pačią GT Prologue projekto svarbą, faktas, kad nėra jokių galimybių derinti automobilį mane nemaloniai nustebino.

Patiko #4
Labai patiko vairavimo pojūčiai. Galiu drąsiai pripažinti, kad buvau pasiilgęs Gran Turismo žaidimų. Net nepaisant viso to laiko kurį praleidau su Forza. Vis tik tai nesulyginami žaidimai. Žaisdamas GT vėl pradedi prisiminti, kas yra greitis, stabdžiai ir atsargumas. Kaip jau tapo įprasta žaidimas nelinkęs dovanoti net menkiausių paklydimų.

Patiko #5
Senai laukta savybė, kamera iš vidaus! Taip pagaliau ji yra! Tikrai nežinau ar ji išliks pilnoje žaidimo versijoje. Seniau kameros iš automobilio vidaus nebuvo, nes kūrėjai kategoriškai atsisakydavo ją daryti. Dėl paprastų priežasčių. Gran Turismo žaidimuose paprastai būdavo keli šimtai autentiškai atkurtų automobilių. Kūrėjai į žaidimą įkėlę kiekvieną mašinos siūlę ar varžtelį, paprasčiausiai nenorėjo daryti salono, kuris atrodytų ne taip kaip tikrovėje. O perkelti į žaidimą visus salonus neprarandant autentiškumo būtų labai didelis iššūkis. Gal naujos kartos diskų talpa, o gal noras nustebinti, o gal noras parduoti daugiau mašinų ateityje paskatino kūrėjus perkelti salonus į žaidimą būtent dabar. Tai padaryta nuostabiai. Aš ne mėgėjas vairuoti naudodamas kamerą iš vidaus, tačiau paspoksoti į naujosios Audi R8 vidų bus smagu. Viskas ko dabar trūksta iki absoliutaus autentiškumo tai mašinų dūžimo ir žalos modelis. Jo niekada nebuvo GT žaidimuose, vėlgi, jo niekada nereikėjo. Tačiau žaidimo kūrėjai patvirtino, kad šis modelis yra kuriamas ir tikrai bus pilname žaidime. Dar daugiau. Tikėtina, kad mašinų dūžimo modelis bus vienas iš siuntinių, kuriuos rugsėjį gaus GT5 Prologue savininkai. Kol kas nežinia mokamai ar ne.

Screenshot of Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
Iš esmės vaizdas iš salono jėga! Tiesa konkrečiai šios mašinos salonas mano galva yra tehsuck1111!!oneone. Dar truputi gaila, kad nėra animuotas rankos judesys bėgio perjungimui. Dabar gaunasi, kad vairuojam automatą, nu nerimta :).

Užkniso #4
Dauguma to ir nepastebės. Bet kai neliko nei tiuningo, nei derinimo man žaidimas pasirodė labai nuobodus. GT5 tai ne tas žaidimas kurį norėčiau žaisti on-line. Tai iš esmės susiję su mano įgudžiais kurie simuliacijoj ne patys geriausi, o pralaiminėti aš nemėgstu. Todėl dauguma žaidėjų leis laiką būtent on-line, kur aš nosies ko gero nekišiu. Tik dabar supratau kuo mane taip žavėjo pilnosios Gran Turismo versijos. Tai automobilių, varžybų gausa ir jų autentiškumas. Galimybės ginkluotis naujomis dalimis, derinti jas tarpusavyje arba pagal trasos/varžybų tipo poreikius. Viso to Prologue daryti negaliu, todėl jutau, kad greitu laiku padėsiu jį į lentyną ir lauksiu pilno žaidimo.

Patiko #6
Bet labiausiai mane žavėjo automobilių kolekcionavimas. Tiesą sakant dėl šios savybės aš nenumesiu ir GT5 Prologue :). Prieš baigdamas žaisti panaršiau automobilių parduotuves ir radau 2 000 000 (ar 200 000??) kreditų kainuojantį F1 bolidą. Jau senai nežaidžiau gero F1 žaidimo. Tad galima sakyti turiu tikslą. Kai tik įsigysiu Mitsubishi Lancer Evo X (tiuninguotą versiją) pradėsiu taupyti F1 bolidui. Nusimato daug važinėjimo :).

Screenshot of Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
Va taip va jos žaidime ir atrodo. Čia jau grynai ingame vaizdelis. Šiuo momentu taupau jai… Užvilko mane jos akys ir burna 🙂

Dalykai nesukėlę nei gerų nei blogų emocijų
Žaidimo grafika. Kaip ir buvo verta tikėtis viskas iki smulkiausių smulkmenų sukurta puikiai. Vaizdai tikrai iš koto verčiantys. Aišku vairuojant to malonumo mažai tepajunti, bet visas grožis atsiveria peržiūrint ką tik laimėtas varžybas. Kūrėjai taip pat paieškojo įdomesnių kameros rakursų. Pavyzdžiui šalikelėje palikta kamera į kurios objektyvą patenka keli žolės kuokštai. Automobiliui pralėkus pro šalį žolė sujuda. Mmmm.
Nepersistengta ir su spec. efektais. Iš esmės turbūt ir todėl, kad kūrėjai labai puikiai sustatė automobilius ant kelio ir tokio įspūdžio, kad mašinos levituoja pakilusios keliolika milimetrų į orą nėra. Kas žaidžia Forza 2 žino,kad tas įspūdis yra, taip pat žino, kad jo paslėpimui naudojamas stiprus šešėliavimas ir kontrastas. GT5 apšvietimas paprasčiausiai nuostabus. Kad būtų lengviau įsivaizduoti galiu pasakyti tiek. Išvažiuojant iš tamsaus tunelio į saulėtą trasą prisimerki, taip lyg saulė būtų tikra. Ar daug žinote žaidimų, kuriuose paprasčiausi efektai būtų tokios kokybės? Žodžiu nėra čia ko daug plėstis, GT5 be abejonės yra toks koks ir turi būti šiuo aspektu. Geriausias.
Vienintelis blogas niuansas šioje vietoje susijęs su Anti-Aliasing‘u. Iš esmės nei vienas konsolinis žaidimas jo neturi. Neturi jo ir ta pati Forza. Tačiau GT5 atveju AA trūkumas itin ryškus. Iš esmės taip yra dėl milžiniškų atstumų kuriuos atkuria žaidimas ir itin smulkių detalių esančių aplinkoje. Įvairiausi žibintų stulpai, tvoros, turėklai ir kitos smulkios konstrukcijos kurių žaidime labai daug, stebimos iš toliau žiauriai banguoja ir raibuliuoja. Tai vargina ir rimtai gadina įspūdį apie žaidimo grafiką. Dauguma žaidimų kūrėjų norėdami paslėpti šiuos trūkumus naudoja įvairiausius efektus (ala blur) arba vadinamuosius next-gen filtrus kurie šį trūkumą užmaskuoja. GT5 Prologue nė vienas iš tu triukų nenaudojamas. Tai padeda išlaikyti itin aukštą realumo įspūdį, tačiau tuo pat metu (ypač didesnės istrižainės televizoriaus savininkams) ir erzina. Tikėkimės galutinė žaidimo versija šioje vietoje atrodys geriau.
Garsas. GT5 muzikinis garso takelis tradiciškai nykus. Jie visada tokie buvo (gal išskyrus 4-ąją žaidimo dalį). Dažniausiai jį pritildau, kad galėčiau mėgautis variklio darbo garsu. Paprastai jie būna autentiški, įrašyti kiekvienam automobiliui atskirai. Irgi labai maloni žaidimo savybė.

Screenshot of Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
Tiesa žiūrint pakartojimus AA trūkumas labai priklausys nuo sąlygų. Pavyzdžiui jei kamera fokusuosis į pirmame plane esančius automobilius, arba jei bus karšta ir nuo asfalto kils raibuliai Anti-Aliasingo trūkumas bus veik nepastebimas.

Mano asmenine nuomone GT5 Prologue labai geras pirkinys kiekvienam GT fanui. Bet GT fanai tai puikiai žino ir be mano rašliavos. Tuo tarpu žaidėjams nesusidūrusiems su Gran Turismo pirma rekomenduočiau parsisiųsti demo. Jei ji patiks ir norėsite daugiau trasų ir automobilių, drąsiai pirkite, kaina tikrai gera. Tačiau jei kils nors menkiausiu abejonių, geriau susilaikykite ir palaukite pilno žaidimo. Jis kainuos dvigubai brangiau, bet malonių akimirkų suteiks 10, o gal net visus 20 kartų daugiau.