Autorius: Artojas

Mes irgi dievinom „Candy Crush“, bet šiai priklausomybei atėjo galas. Pasižadam daugiau nebežaisti tų ryškių, įtraukiančių, užkabinančių ir niaurią dieną džiuginančių žaidimų, nes karalius tapo troliu, o troliai blogai.

Dauguma ko gero jau girdėjote, kad „King“ sumanė įregistruoti žodį „Candy“ kaip prekinį ženklą ir ginti savo produktus nuo pigių klonų. Čia pat pateikiamas ir pavyzdys — nepriklausomas kūrėjas Benny Hsu gavo „King“ laišką kuriame siūloma arba keisti vieno iš jo sukurtų žaidimų pavadinimą, arba susitikti teisme. Šioje vietoje būtina pabrėžti, kad Benny Hsu yra geras „fruktas“ ir pavadinimą savo žaidimui kūrė aistringiau nei patį žaidimą. Kaip kitaip paaiškinsi šį šedevrą — „All Candy Casino Slots – Jewels Craze Connect: Big Blast Mania Land“. Žaidimo pavadinime yra praktiškai visi raktiniai žodžiai kurių ieško tapšnoklių tauta, bet „King“ užkliuvo tai, kad žaidimo piktogramoje ir lentynoje iš visos šios tirados liko tik „Candy Slots“. King, žinoma, gudrauja. Žvelgiant blaiviai „Candy Slots“ niekaip nekenkia karališkiems interesams, nes pati piktograma nėra panaši, o žaidimai ir išvis radikaliai skiriasi t.y. jei ne šviežiai įregistruotas žodis „Candy“, bylos čia nebūtų. Benny Hsu teigia neturintis pinigų teismams ir ketina pakeisti žaidimo pavadinimą (konkrečiai šiuo atveju, tai tikrai nebus sunku!), tačiau industrijos tai neguodžia. Vien mintis, kad savo žaidime negalėsi naudoti žodžio „saldainis“ skamba absurdiškai.

King atstovai suskubo raminti tautą ir pareiškė, kad žodis „Candy“ įregistruotas Europos Sąjungoje, siekiant išvengti vartotojų klaidinimo. Bendrovė žada nepersekioti kiekvieno žaidimo kuris naudos žodį „Candy“, o tik tuos kurie sieks neteisėtai pasipelnyti. Toliau pateikiamas „All Candy Casino Slots – Jewels Craze Connect: Big Blast Mania Land“ pavyzdys, kuris (būkim biedni, bet teisingi) čia visiškai netinka. Tiksliau tinka, nes būtent šio pavyzdžio dėka tampa aišku, kad King elgsis priešingai nei žada.

Tiesa vakar, vis dar atrodė, kad „King“ virsmas blogio imperija ir patentų troliu tebėra klausimas debatams. Geranoriški žmonės (pavyzdžiui aš) vis dar gali suprasti „King“ poreikį ginti savo intelektinę nuosavybę. „Candy Crush“ populiarumą melžia visi kas netingi ir pačiais įmantriausiais būdais ir tai liečia ne tik žaidimų kūrėjus. Nors pati intencija įregistruoti bendrinį žodį kaip prekės ženklą yra absurdiška, manau dažnas, blaiviai mąstantis žmogus sutiktų ieškoti aukso viduriuko, kad ir „King“ galėtų gintis ir žaidimų kūrėjai galėtų nesivaržyti kurdami naujus projektus.

Šiandien jau aišku, kad debatuoti nėra apie ką. Kaip sakoma kartą partolinęs, negali sustot, tad King į teismą tempsis ir „Banner Saga“ kūrėjus. „King“ logika paprasta — savo portfelyje bendrovė turi 13 žaidimų, kurių pavadinime yra žodis „Saga“, todėl visi kiti jo naudoti negali. Teigiama, kad „King“ jau kreipėsi į „Banner Saga“ kūrėjus reikalaudami pakeisti žaidimo pavadinimą, o industrija slapčia tikisi, kad „Stoic“ iššūkį priims stoiškai ir sugrūs karaliaus reikalavimus ten kur nešviečia.

Kaip ten bus matysim, o dabar spėjama, kad King elgesys išsibalansavo dėl bendrovės planų kotiruotis akcijų biržoje. Taip sakant „a taste, of candies to come…“.
Žodžiu jei esat žaidėjai, išsitrinkit Kings aplikacijas, o jei esat žaidimų kūrėjai, prisijunkite prie kontratrolinimo iniciatyvos Candy Jam. Tai puikus Game Jam spin-off‘as kurio metu siūloma kurti žaidimus, kurių pavadinime būtų gražūs bendriniai žodžiai — Candy, Apple, Saga, Memory ar Scroll.