Autorius: Patarejas

Global GameJam, kurio nedidelė dalelytė vyko ir Lietuvoje, pasaulį apkeliavo su indie studijos 2D Boy aura. Pranešime dalyviams, vienas 2D Boy narių, Kyle Gabler, dėstė dalyviams savo požiūrį, koks turi būti mažos apimties, nedidelės komandos sukurtas žaidimas, kad jį pastebėtų industrijos gigantai. Gabler’is viską išdėstė papunkčiui, tačiau jis paprasčiausiai galėjo pasiūlyti dalyviams susipažinti (jei dar nesusipažino) su jo kūriniu “World of Goo”, atvėrusiu labai plačias galimybes jo kūrėjams.

“World of Goo” yra galvosūkių žaidimas su cinkeliu. Žaidimo tikslas – iš tamprios ir šiuo konkrečiu atveju – gyvos – materijos kurti struktūras, kuriomis būtų pasiekiamas konkretus lygio aplinkos taškas. Žaidimo cinkelis – fizika, kuri yra pagrindinis variklis, sukuriantis netikėtumo galimybę. 2D Boy sukompiliavo tikrai puikią pirminę idėją(nei tai purvo, nei tai žėlė gumulėliai, lakstantys struktūros rėmu ir laukiantys šanso tapti jos dalimi), o žaidimo lygiai – nors ir nuspėjamos, tačiau pakankamai linksmos šios idėjos improvizacijos.

wog2
Jūsų sugebėjimai Goo pasaulyje turi rezultatinę išraišką – tai yra trukmė, per kurią įveikiate lygi, kiek ėjimų tam sunaudojate ir kiek viršijate numatytą lygio įveikimo “minimumą”

Grafinė žaidimo stilistika – neoriginali, tačiau madinga ir didžia dalimi įtakota taip vadinamos Web 2.0-inės internetinės animacijos ir dizaino. Galvosūkių žaidimuose siužetas yra toli gražu ne pirmame plane. Dažniausiai jis egzistuoja tik kaip tam tikra žaidimo marketingo priemonė, padedanti parduoti žaidimą, o ne kaip esminis žaidimo aspektas. “World of Goo” viskas kiek kitaip. Žaismingu rašymo stiliumi parašyti tekstai, perteikiantys žaidimo siužetą ir žaidimo lygiuose aptinkamos pagalbos lentelės labai sklandžiai įsilieja į žaidimo mechaniką ir bendram vaizdui suteikia papildomo šarmo. O kur dar komiški žaidimo intarpai – tikras world of fun.

“World of Goo” turi išsamius rekordų topus, atnaujinamus nuolat, tad visada galite palyginti savo sugebėjimus su žaidėjais iš viso pasaulio.

“World of Goo” sukūrė du žmonės. Žaidimas iš esmės nedidukas, tačiau visos jo sudedamosios dalys yra nušlifuotos ir išlaižytos, tad nuo pat startinio žaidimo ekrano imi abejoti, ar visą tai sugalvojo ir įvykdė tik dvi galvos. Tie trūkumai, kuriuos mini kai kurie apžvalgininkai, nėra kažkoks kūrėjų neapsižiūrėjimas, tiesiog taip turi būti ir taip yra. Mano kuklia nuomone, kurios tikrai niekam neperšu, žaidimas yra originalus, vizualiai “skanus”, techniniam išpildymui priekaištų taip pat neturiu. Savo prigimtimi būdamas indie atstovu, nepriekaištingai sulipdytas “World of Goo” priverčia pasitempti ne tik nepriklausomus kūrėjus, bet ir komercinius galvosūkių žanro produktus.

Tiesa, galvosūkių žanro žaidimų pirkėjas – casual tipo. Vertinant objektyviai, “World of Goo” reikalauja kiek kitokių ir kiek didesnių protinių sugebėjimų, nei mainstream’iniai Bejeweled, Zuma ir pan. Prie paprastesnio žaidimo proceso pripratusiems žaidėjams “World of Goo” meta savotišką iššūkį. Iššūkį, į kurį tikrai įmanoma atsakyti, svarbu tik priimti to tampraus pasaulio taisykles. Tuo pačiu “World of Goo” yra labai malonus getaway (*pabėgimas) nuo dabar jau tradiciniais tapusių galvosūkių žaidimų, kuriuose reikia kombinuoti, sukelioti ir sujunginėti įvairiaspalves figūras ir jų darinius. Turiu pripažinti, kad “World of Goo” yra tikra atgaiva.

ŽPat.

Patiko šis įrašas? Paremk mus Patreon platformoje!