Autorius: Artojas

Trumpas įrašas atsakant į Žpat twitt’ą:

„Kaip galvojate, ar Steam ir panašūs servisai, kurie tikrai atsiras, sugebės ženkliai sumažinti piratavimą?

Daug apie tai negalvojau, kad daug prirašyt, bet į 140 simbolių netilspiu anyway :).

Mano galva Steam ir panašūs servisai kurių jau yra ir dar ne vienas kuriasi, gali ženkliai sumažinti piratavimą, o greičiausiai mažina kažkiek ir dabar. Kol kas Steam’as tarkim turi gan menką judesių arsenalą. Gali, bet kada atnaujinti žaidimo apsaugą, gali kurti ir dalinti papildomą, smagų turinį ir taip priversti piratą nusipirkti produktą ir mėgautis auto-update, vietoj to, kad kas mėnėsi perlaužinėt žaidimą tarkim norint išmėgint naują žemėlapį ar pan. Šiaip papildomas turinys ir aktyvus žaidimo palaikymas daug kam yra pakankamas argumentas nepirataut. Manyčiau jau fenomenu tapę TF2 papildymai tai puikiai iliustruoja.

Bet tai mielės. Mano supratimu tai tiesiog būtinos priemonės ir Valve’o investicija į ateitį. Kiek tenka skaityti analitinės/finansinės spaudos, užsienyje leidėjai yra tvarkingai surikiuoti ir laikomi už kiaušinių. Tai daro mažmena, kuri tam tikrose rinkose iš esmės diktuoja sąlygas. Todėl tarkim ganėtinai pelningi regionai Didžioji Britanija, Prancūzija, Vokietija yra su savotiškais niuansais kur dirbti labai sunku. Nebent gerai sutari su vietine mažmena. Kuri bent jau mano supratimu Didžiojoje Britanijoje už sutartą sumą pinigų parduos bet ką, o Prancūzijoje ir Vokietijoje tiesiog padės patekti į akylai saugomas rinkas. Buvo kažkada MCV net sumos paviešintos, tiesa gandų lygyje, kurias neva prieš kalėdas leidėjai moka už galimybę tiesiog būti tinklo taškų lentynose. Šita nuokrypa yra apie tai, kad iš principo žaidimų industrijoje mažmena groja labai nemenką rolę. Apie tai retai kada diskutuojama ir kalbama, bet realiai mažmenos tinklai yra svarbi industrijos dalis ir net didžiausi leidėjai gerai pagalvoja prieš pykdamiesi su jais. Išeiti į Steam ar kitą D2D servisą reiškia savo veiksmu užgauti mažmeną. Bet didieji eina. Pamažu. Atsargiai. Esmė tame, kad jei d2d apyvartumas pasieks reikšmingą lygį, o serviso suteikiami įrankiai galimybę vienaip ar kitaip kovoti su piratavimu (tai gali būti ir graži DLC paremta kova) manyčiau didieji ryšis ir kitam žingsniui. Esminiam kovoje su piratavimu. Patrauklesnių kainos pasiūlymų praėjus savaitei, mėnesiui nuo relyzo. Ir patrauklesniu aš vadinu pasiūlymą kurio kaina būtų 30-40% nuo tos kuri yra gatvėje. Realiai, tokia kaina Steam’e galėtų būti vos ne pirmą dieną ir manau leidėjai tą supranta. Nekepdami DVD ir dėžučių jie neįšaldo lėšų, jie užkala ant logistikos, mokesčių už lentynas ir retailo maržų kurios bent jau UK dažnai sukasi apie 30%.  Bet. To nebus, kol mažmena gros tokią svarbią rolę. Manyčiau 3-5 metus. Gerų kainų pasiūlymo, sulauksim kaip ir dabar, po 3-5 mėnėsiu. Realiai tuo metu e-tail’ai tokios pat sumos prašo už žaidimą su dėžute ir dar dovanų duoda.

O po 3-5 metų gali būti, kad tikrai veiks ta AMD cloud sistema ar ką tik anonsuotas OnLive. Jei tokio tipo servisai, bent dalinai pasiteisins, jie ženkliai sumažins piratavimą jau dėl visai kitų priežasčių.

Dar yra toks Awomo. Mano supratimu tarpinis variantas tarp Steam ir OnLive. Ir man asmeniškai jis atrodo labiau priimtinas + mažiau fantastinis. Iš jų skelbiamų ateities planų mane labiausiai žavi idėja pirkti abonentą tarkim mėnesiui, metams etc. Ir žaisti visus AAA žaidimus esančius bibliotekoje nuomos principu. Apskritai online žaidimų nuoma manau gali turėti ateitį ir būti net pelningesnė nei D2D pardavimai.