Galbūt pagaliau H.P.Lovecraft palikimui pasiekus aukščiausią susidomėjimo tašką mums pagaliau pavyks prikelti senojo pasaulio dievą Cthulhu; miegantį vandenyno dugne; prarastajame R'leyh akmens mieste.

Turbūt ne vienas jau spėjote susipažinti su siaubingu Cthulhu monstru vis bandančiu prisikelti mūsų populiariojoje kultūroje įvairiais pavidalais ir interpretacijomis. Turbūt ir pats Howard Philip Lovecraft negalėjo pamanyti kokią įtaką mūsų šiandieninėje pop-kultūroje turės šis jo sukurtas senojo pasaulio dievas.
“Call of Cthulhu” apsakymas, parašytas H.P.Lovecraft 1926 metais ir publikuotas žurnale “Weird tales” 1928 metais, H.P.Lovecraft žodžiais buvo “pusėtinas kūrinys – neprasčiausias iš prasčiausių.”. Kūrinys buvo atmestas “Weird tales” redaktoriaus ir sutiktas publikuoti tik H.P.Lovecraft pareiškus norą jį publikuoti kitame žurnale. Nors H.P.Lovecraft savo gyvenimo metu nesusilaukė didžiausio susidomėjimo iš leidyklų, jis buvo plačiai žinomas literatūros rašytojų bendruomenėje ir Robert E. Howard (personažo ir istorijos – “Conan” kūrėjas) apibūdina Howard Philip Lovecraft publikuotą “Call of Cthulhu” kūrinį kaip – “Šedevras, kuris tikiu, kad išliks kaip vienas aukščiausių literatūros pasiekimų.” Tačiau, kaip ir minėjau, H.P.Lovecraft iki savo trumpo gyvenimo pabaigos nesusilaukė pripažinimo kurio buvo vertas ir išliko žinomas bei mylimas tik savo didžiausių fanų ir draugų rate – kurį aš hiperbolizuojant vadinu Lovecraft kultu; kuris šiandien jau subūrė milijonus pasekėjų visame pasaulyje. Galbūt pagaliau H.P.Lovecraft palikimui pasiekus aukščiausią susidomėjimo tašką mums pagaliau pavyks prikelti senojo pasaulio dievą Cthulhu; miegantį vandenyno dugne; prarastajame R’leyh akmens mieste.

Ia Ia Cthulhu ftagn!

Galbūt senojo pasaulio dievo Cthulhu mūsų pasaulyje ir neprikelsime, tačiau daugybė artistų, rašytojų, filmų ir žaidimų kūrėjų jį jau prikėlė savo darbuose ir atsiranda vis daugiau kūrėjų, kurie pradėjo remtis H.P.Lovecraft kūrybą, taip palaikydami H.P.Lovecraft aktualų mūsų šiandieniniame pramogų pasaulyje ir leisdami mums iš naujo atrasti jo kūrybą bei patirti ją įvairiomis formomis.
Ir šie metai Lovecraft fanų kultui buvo dosnūs kaip niekada ankščiau. Pagaliau sulaukėme kūrinio “Colour out of space” ekranizacijos ir net trijų video žaidimų paremtų Lovecraft kūryba!
Filmas “Color out of Space”, režisuotas Richard Stanley, prie kurio vaidyba prisidėjo ir pats Nicolas Cage, kaip iš giedro dangaus nukrito į “TIFF” filmų festivalį. Nors kūrinys susilaukė mišrių atsiliepimų, daugelis pripažįsta, kad filmas lieka ištikimas H.P.Lovecraft kūrybai ir istorijos turiniui.
Neteigiu, jog “Color out of Space” yra pirmoji kosminio siaubo sukurto H.P.Lovecraft ekranizacija didžiuosiuose ekranuose, tačiau drąsiai galiu teigti, jog tai yra didžiulis žingsnis į priekį Lovecraft fanams pamatyti pilną istorijos ekranizaciją su solidžia aktorių komandą ir režisieriumi. Ankščiau išleistuose Lovecraft kūrybos įkvėptų filmuose, tokiuose kaip “The Thing”, “Cloverfield”, “Prometheus”, “The shape of Water” mes turėjome galimybę tik dalinai susipažinti su Lovecraft mitologijos sukurtais monstrais ir pasauliais, kadangi filmai naudojosi tik esminiais elementais ar buvo tiesiog įkvėpti Lovecraft kūrybos, bet dabar turime galimybę pamatyti pilną istorijos adaptaciją, naudojant apsakymą kaip šaltinį filmui, kas yra akivaizdus laimėjimas Lovecraft fanams, kadangi ateityje galime sulaukti ir didesnio biudžeto Lovecraft istorijų ekranizacijų.

Kai Lovecraft kūriniai iš lėto juda į priekį filmų industrijoje, žaidimų sferoje Lovecraft judėjimas žingsnius jau pakeitė į didžiulius šuolius per kosmosą. Per pastaruosius 2 metus žaidimų kūrėjai mus pradžiugino net trimis Lovecraft tematikos video žaidimais. Pirmasis pasirodė siaubo-išlikimo, RPG žaidimas – “Call of Cthulhu: The Official Video Game”, sukurtas “Cyanide”, kuris mus nukelia į atvirą pasaulį užpildytą Lovecraft tematika. Čia privatus detektyvas Edward Pierce kentėdamas nuo keistų košmarų, kuriuos bando slopinti medikamentais ir alkoholiu, tuo pačiu metu tiria mįslingą Hawkins šeimos mirtį.

Netrukus po “Call of Cthulhu: The Official Video Game” pasirodymo studija pavadinimu “Frogwares” išleido panašų siaubo RPG žaidimą “The Sinking City”, įkvėptą H.P.Lovecraft kūrinio “The Shadow over Innsmouth”, kuriame privatus detektyvas Charles Winfield Reed atvyksta į Oakmont miestą ieškodamas jį plūstančių siaubingų vizijų priežasties ir eigoje pradeda aiškintis miestą užtvindžiusio tvano paslaptis.

Abu video žaidimai yra artimi Lovecraft literatūrai tiek tematika, tiek detektyviniu siužetu, per kurį yra patiriamas pasaulis ir istorija. Pasauliai sukurtu remiantis Lovecraft mitologija ir dažnai akcentuojama plona linija tarp realybes ir beprotybės, kuri žaidėjo protuose įveda daug sumaišties, neleidžia suprasti ar viskas, kas vyksta, vyksta iš tikrųjų, ar žaidimo veikėjas tiesiog praranda savo protą.

“Call of Cthulhu: The Official Video Game” ir “The Sinking City” susilaukė populiarumo tiek Lovecraft fanų grupėje, tiek ir tarp psichologinio siaubo ir fantastikos megėjų. Žaidimai išties verti išbandymo, kadangi abu pasauliai yra pilni Lovecraft turinio ir juose tikrai yra ką veikti bei atrasti.

Trečiasis, ką tik šviežiai pasirodęs ir užbaigęs šių metų Lovecraft žaidimų maratoną, turbūt labiausiai laukiamas siaubo, pirmojo asmens žaidimas yra “Moons of Madness” sukurtas “Rock Pocket games”.
Skirtingai nei “Call of Cthulhu: The Official Video Game” ir “The Sinking City”, “Moons of Madness” yra orentuotas ne tiek į RPG elementus, kiek į visišką siaubo-išgyvenimo žaidimo stilių, kuris šiek tiek primena pirmajį “Dead space” ir leidžia mums patirti kosminį Lovecraft siaubą pilnu pajėgumu.
Žaidimas nėra visiškai paremtas Lovecraft literatūra ar istorija, tačiau yra paimti esminiai kosminio siaubo, izoliacijos ir vienatvės elementai, tvyrantys Lovecraft kūryboje, sukuriantys žaidimui turbūt vieną iš stipriausių ir labiausiai bauginančių atmosferų.
Žaidime rasime esminius Lovecraft kosminio siaubo elementus: neatpažintą gyvybės formą, kuri yra nesuvokiamos apimties blogis tvyrantis kosmose ir sėjantis beprotybę į mirtingųjų protus; košmarai, kurie persipina su realybe sukurti būtybes egzistuojančios keliuose dimensijose tuo pačiu metu; šešėliniai čiuptuvai; kosmosas ir, žinoma, citatos iš Lovecraft literatūros.
Visiems kurie nori patirti ir išgyventi Lovecraft kosminę beprotybę “Moons of Madness” yra būtent tai ko jums reikia.

Liked it? Take a second to support Mace on Patreon!