Skaitytojo straipsnis apie kompiuterinį žaidimą "Nioh".

Tuo metu, kai turėjo pasirodyti žaidimas “Nioh”, manyje tūnojęs alkis japoniškos tematikos žaidimams ir sudėtingumo lygiui spaudė geimingo skrandį. Ir ką galiu pasakyti? Nioh buvo ir yra daugiau nei sotus žaidimas šiam alkiui nuslopinti.


Yra tokių žmogelių, kaip aš, kuriems labai patinka filmai apie samurajus. O Akira Kurosawa yra šios tematikos filmų genijus – būtent nuo šio režisieriaus scenarijaus taip ir nepasirodžiusiam filmui šis žaidimas ir prasidėjo. Vis atidėliojant žaidimą aštuonerius metus, prodiuseris Kou Shibusawa buvo nepatenkintas besigaunančiu produktu. Galų gale žaidimas buvo patikėtas žaidimų kūrėjams iš „TeamNinja“ studijos ir jis pasirodė 2017-ais metais PS4 platformoje, o metų gale ir ant PC.

Siužetas

Žaidimo siužetas pasakoja istoriją apie istorinį asmenį William Adams – pirmąjį svetimšalį, kuris tapo samurajumi Japonijoje. Veiksmas vyksta „Dark fantasy“ viduramžių Japonijoje, “Sengoku” laikotarpyje, kuomet įvairūs klanai kovojo tarpusavyje. Mūsų pagrindinis veikėjas – piratas, kuris išvyksta į Japoniją, Anglijos karalienės Elžbietos I įsakymu surasti mistinus akmenis„Amrita“, užtikrinant pergalę prieš priešišką Ispanijos valstybę. Po nesėkmingos ekspedicijos veikėjas atsiduria už grotų. Vėliau, žinoma, ištrūksta, tačiau praranda savo “dvasią – sergėtoją”, kurią pagrobia žaidimo blogiukas Edward Kelley, taip pat ieškantis “Amrita” akmenų.
Turėjęs stiprų ryšį su prarastąja dvasia, William patraukia jos gelbėti ir išsiaiškinti Amrita paslaptis, taip įsiveldamas į karo paveiktos Japonijos politines intrigas.  Žaidime sutiksite nemažai istorinių asmenybių, keletą išgalvotų personažų, banditų, samurajų ir begales mistinių japonų folkloro būtybių, taip pasinerdami į nuostabų „Nioh“ pasaulį.

Me to Mimi – Akys ir ausys

Žaidimo grafika ir dizainas mane pakerėjo. Nors žaidime ir yra pasikartojančių aplinkos vaizdinių, bei kartais pasigendu lygių įvairovės, tai žaidimo negadina. Žaidime vyrauja miškai, urvai, pilys. Kartais pasitaiko pakrančių ar mūšio laukų. Bet apibendrinus, lygių vizualizaciją man tikrai patiko.
Personažų dizainas apgalvotas ir kokybiškas. Kiekvienas veikėjas apipavidalintas tiksliai ir detaliai. Jei, tarkim, turime personažą Tokugawa Ieyasu – jis rūstus, karingas vyras, atidavęs savo gyvenimą Japonijos suvienyjimui – tai ir matosi jo vizualizacijoje. Žiūri į veidą ir matai, kad vyras nuožmus ir daug išgyvenęs.
Kas man be galo patiko, tai stulbinantis kai kurių priešų bei bosų dizainas. Mistinės butybės Yoka žaidime tiesiog įspūdingos! Kiekvienas monstriukas ar monstras sukurtas taip nuostabiai, kad žiūri ir negali atitraukti akių. O prisižiūrėti turėsit į valias, nes žaidime teks ne kartą su jais susidurti.

Garso takelis

Pakalbėjus apie dizainą ir vaizdinę žaidimo pusę , negaliu tylėti apie žaidimo garso takelį. Šiame žaidime jis – epiškas. Kompozitorius su simfoniniu orkestru dirbo iš peties ir tai jaučiasi kiekvienoje melodijoje. Kovingos melodijos kovose su priešais, dar kovingesnės ir epiškesnės melodijos su bosais, visa tai kelia šiurpuliukus.
Meniu erdvėje ar renkantis žaidimo lygį galime pasimėgauti atpalaiduojančia muzika. Labai apgalvotas žingsnis – juk po nuožmios kovos reikia atsipalaiduoti. Progresuojant žaidime ir persikeliant vis į kitą regioną, girdime mistišką ir lengvą įtampą keliančią melodiją. Vien tam, kad pajaustume kulminacijos artėjimą.  Nuostabiai išdirbtas garso takelis.

Žaidimo mechanika

Dėl savo sudėtingumo ir lygio kėlimo mechanikos, žaidimo „gameplay“ yra dažnai lyginamas su „Dark souls“ žaidimų serija. Žaidime mes progresuojame lygiais, norint eiti pirmyn turime įveikti pateiktas misijas ir sub-misijas.
Ginklų ir šarvų čia rasite begales. Kiekvienas su skirtingomis charakteristikomis, įvairiais pastiprinimais ir priedais. Ginklai yra kelių tipų: kardai, kardų pora, kirviai, kusarigama (grandinė su durklu viename gale, o kitame gale rutulys), lazdos su įvairiais antgaliais. Taipogi mūsų kertamuosius ginklus papildo ir šaunamieji ginklai: lankai, patrankos ir šautuvai. Iki žaidimo galo turėsite jų perteklių, todėl rekomenduotina dažnai juos keisti ir pasirinkti ginklų tipą, kuris labiausiai atitinka jūsų žaidimo stilių. Visus likusius galėsite parduoti.
Mirti žaidime nenaudinga, nes tenka kartoti tuos pačius kelius ir žudyti tuos pačius priešus. Mirus prarandame ir savo Amrita valiutą (EXP taškai)  su kuria perkame atributų taškus. Kuo dažniau mirštame, tuo lėčiau keliame savo veikėjo lygį.

Žaidimo mechanikos kurias norėčiau pabrėžti:
KI (Stamina) – ištvermė (KI) – Kiekvieną kartą atlikus ataką, išvengiant kirčio, blokuojant ar bėgant, KI matuoklis mažėja. Jam sumažėjus iki minimumo veikėjas tampa laikinai neveiksnus, to pasekoje priešų dėka mirsite greičiau. Todėl turime apgalvoti kiekvieną ataką.
Norint greičiau atstatyti matuoklį, galime naudoti KI Pulse judesį, kuris aktyvuojasi tinkamu laiku jį panaudojus.
Ki matuoklį turi ir priešai. Jam sumažėjus iki minimumo priešai taipogi tampa laikinai neveiksnūs.
„Atribute points“ – taškai, kuriuos kaupiame nugalabydami priešus ir galime nusipirkti su specialia taškų valiuta Amrita ( Žaidimo EXP taškai, patirties taškai). Taip pat, rinkdami Amrita kaupiame ir „living weapon“ matuoklį. Surinkę atitinkamą skaičių valiutos perkame taškus, kuriuos panaudojame tam tikriems atributams:
Body – panaudodami taškus šitai skilčiai paveikiame savo gyvybės matuoklį. Pakeliame savo HP.
Heart – pakeliame savo ištvermės (KI / stamina) matuoklį. Taip pat veikiama ir kardo bei lanko ataka.
Stamina – paveikiamas gyvybės matuoklis ir staminos kaupimasis po panaudojimo. Taipogi patrankų ataka.
Strength – leidžia nešioti sunkesnius ginklus ir šarvus. Taip pat paveikiama kirvių ataka.
Skill – padeda su techniškesniais ginklais ir naudojant KI pulsą.
Dexterity – pakelia ninjutsu talpą  ( galime naudoti daugiau Ninjutsu įrankių kovoje – bombos, šurikenai, dūmų bombos ir pan) ir paveikia efektyvumą. Taip pat pakelia Kusarigama ginklo ataką.
Magic – pakelia Onmyo magijos efektyvumą ir talpą.
Spirit – pakelia dvasios sergėtojos efektyvumą ir įvairius bonusus.

„Stance“ ar stovėsenos sistema. Kiekvieną ginklą galėsite valdyti iš skirtingos stovėsenos. Žaidime jų – keturios: neutrali, arba, pavyzdžiui kardas – makštyje, aukšta stovėsena – ginklu smogiate iš viršutinės padeties, vidutinė stovėsena – ginklu naudojatės įprastu būdu, žemoji stovėsena – ginklu kertate iš apačios.
„Guardian spirit“ (Living weapon) arba dvasios sergėtojos. Šie jūsų „draugai“ be galo svarbūs ir jie tikrai pravers kovose, ypač prieš bosus. Kiekviena dvasia gaunama tam tikru žaidimo metu. Visos jos yra skirtingos ir su savomis savybėmis ir elementais.  Šie bičiuliai man padėjo ne kartą padėjo žaidime – padės ir jums.

„Skill tree“ – įgūdžių medis
, kuriame keliame savo įgūdžius su surinktais taškais. Turime po medį kiekvienam pagrindiniam ginklui , taip pat magijos  ir Ninjutsu (Nindzių) įgūdžių medį. Dėl plataus žaidimo įrankių asortimento dar nė karto neaplankė nuobodulio jausmas.

Shrine (šventykla) – šventykloje keliame savo lygį, keičiame dvasias sergėtojas, kviečiame kolegas, kurie gali padėti kovoje, aukojame ginklus. Šventykla taip pat leidžia mums pasikeisti Ninjutsu ir Onmyo magiją.

Starting point –  prieš kiekvieną misiją žemėlapyje turime galimybę užsukti į pradžios tašką, kuriame rasime:  šventyklą, kalvį pas kurį gaminsime sau ginklus, šarvus ir t.t , dojo (treniruočių salę), kurioje atlikus pateiktas misijas gauname specialius įgūdžius, tori vartus, kurių deka padedame kitiems žaidėjams, hidden teahouse, kuriame galima keisti savo veikėjo skinus ir galima pasirinkti vieną iš pateiktų frakcijų, kurių dėka gauname įvairius bonusus žaidžiant žaidimą, ir galiausiai saugyklą, kurioje laikomas daiktų perteklius.

Pabaigai

„Nioh“ – žaidimas, kuris patenkino mano lūkesčius. Žaidimas tikrai smagus ir įtraukiantis.  Kiekvienas lygis reikalauja apsvarstyti savo taktikas ir įrankių pasirinkimą, nes pasirinkus klaidingai, kentėti teks daug.
Žaidimas savyje talpina asmeniškai mano mėgstamas tematikas: Japonija, samurajai, mitologinės būtybės. O sujungus jas su iššūkį keliančiu žaidimo gameplay, epiniu garso takeliu ir akiai malonia grafika, gauname  tikrai kokybišką produktą. Negaila nė cento. Todėl rekomenduoju.

Liked it? Take a second to support Arnoldas on Patreon!