Vilnietis Darius Kalinauskas šiandien dirba su žymiausiais kompiuteriniais žaidimais, kino filmais bei MARVEL Studios produkcija.

Turbūt ne daugeliui iš jūsų, galvojant apie didžiuosius populiariosios kultūros kūrinius, šauna į galvą, kad prie to galėtų būti prisidėjusi ir lietuviškoji geek-kultūra… Ak, kaip jūs netrukus būsite nustebinti!

Darius Kalinauskas – koncepcijų dizaineris (concept artist), kuriam net gerai pasiknisus visame plačiame pasaulyje sunku atrasti lygių. Iš Vilniaus kilęs kūrėjas teigia nuo ankstyvos jaunystės jautęs stiprią populiariosios kino bei video žaidimų kultūros įtaką, kurią šiandien matome ir jo darbuose. Savo amato besimokęs Vilniuje bei jį užtvirtinęs FZD School of Design Singapūre, šiandien Darius dirba su tokiais kūrėjais, kaip “EA Criterion” (Star Wars: Battlefield II, Star Wars Battlefront Rogue One: X-wing VR Mission), “Vicarious” (Destiny 2), Kazoo Creative (Anno 2205), Pinewood Studios (oi, nuo ko pradėti… Visą įmonės produkciją rasite paspaudę čia.), Warner Bros. (Spider-Man: Far From Home), Bluepoint Games ir taip toliau. Naujausiu perlu šio kūrėjo pasiekimų karūnoje tapo darbas MARVEL Studios projekte, kurio detales Darius kol kas laiko paslaptyje.

GeekPropaganda pakvietė šį kūrėją trumpam pokalbiui ir jis maloniai sutiko, tad, kai apžiūrėsite Dariaus darbus ir susirinksite nukritusius žandikaulius, kviečiame pasimėgauti nedideliu interviu.


Dariaus darbas “Star Wars: Battlefront II” žaidime.

GeekPropaganda: Dariau, prisipažink: ar dar ankstyvoje vaikystėje slėpeisi po kaldra ir mokeisi paišyti, kad būdamas toks jaunas jau mokėjai kurti tokius stebuklus?

Darius Kalinauskas: Mano kelionės pradžia tikrai nebuvo tokia jau “kaip iš pasakos”: piešdavau aš mokykloje, bet net ir tada žinojau, kad nieko gero man nesigauna. Manau, pirmi žingsniai į tikro piešimo pasaulį prasidėjo tuomet, kai mama 9-oje klasėje paklausė, ką noriu veikti po mokyklos ir davė metus laiko, kad jai atsakyčiau. Tais metai sutikau žmogų, kurio darbo pobūdis (dabar plačiai žinomas “freelance” pavadinimu) mane įkvėpė ieškoti meninės pakraipos srities, kurios pagalba galėčiau dirbti iš namų. Žmogus prisistatė dirbantis dizaineriu (iš tikrųjų retušuodavo nuotraukas photoshop’e) – taip sužinojau, kad man reikia stoti į Vilniaus Dailės Akademiją, o tam reikėjo pasiruošti stojamiesiems egzaminams. Nepaisant 2-jų metų pasiruošimo, 3-jų bandymų įstoti į VDA ir po to dar 4-ų metų mokslų ten, aš vis tiek nelabai mokėjau piešti o tuo labiau eskizuoti. (juokiasi)
Deja, kaip tikras noob’as, aš net nepasidomėjau, ar Lietuvoje yra darbo rinka žmonėms, kurie baigė dizainą (o jos tuo metu visai nebuvo), tad gan greitai ir sėkmingai pakeičiau savo vėžias ir tapau interjero dizaineriu. Nors darbas ir buvo įdomus bei įgyjau daug patirties, niekada nesijaučiau savo vietoje. Na, o metams bėgant vis prisimindavau pirmąjį kartą, kai pamačiau “concept art’ą” – tai buvo devinto dešimtmečio “dial up” interneto laikais, kai susidūriau su Feng Zhu darbais. Pradėjau domėtis stipriau ir sužinojau, kad JAV yra mokykla, kurioje moko būtent šios specialybes. Deja, kaina už mokslus buvo nežmoniška ir tada, atrodo, nepasiekiama. Pasiryžau su savo interjerais kažkaip pasiekti JAV rinką ir tuomet bedirbant ten pradėti studijuoti, tačiau mirtingam lietuviui tai buvo sapnų sapnai ir, kaip po to išsiaisškinau, beveik neįmanoma. Taip prabėgo 7-eri metai “interjeruose”, kai kaip lašas iš giedro dangaus nukrito naujiena, kad atsidarė FZD dizaino mokykla Singapūre. Kaina buvo aukšta, bet šį kartą – pasiekiama. 3-jus metus taupiau, pardaviau viską, ką turėjau ir su papildoma pagalba iš tėvų galiausiai išvažiavau keisti savo gyvenimo. Taip trumpai, neminint daugybės fail’ų, klaidų ir bemiegių naktų, prasidėjo mano kelias į paišymus ir karjerą, kurią myliu.

Dariaus Kalinausko darbas.

GP: Nė kiek neperdėsime sakydami, kad visi tavo darbai yra mažų mažiausiai įspūdingi. Kurie atrodo įspūdingiausi pačiam tau?

DK: Nei vienas (juokiasi). Manau, laikui bėgant daugeliui šios srities kūrėjų kiekvienas jų buvęs darbas pradeda atrodyti blogai. Visada yra tas “ehh galėjau geriau” arba “dabar žinau, ką daryčiau kitaip“. Aš džiaugiuosi, kad taip žiūriu į savo darbus – toks požiūris verčia mane visada bandyti padaryti geriau, išmokti naujų technikų ir būti atviram sau, kad “brolyt, tau dar tolimas kelias iki tų aukštumų” (šypsosi).



Aš užaugau tarp žmonių, kurie, paminėjus žaidimus ar komiksus, išdėdavo mane į šuns dienas ir išvadindavo vaiku. Jau seniai laikas pakeisti šį požiūrį, nes šiais laikais filmai ir kompiuteriniai žaidimai yra viena iš didžiausių rinkų pasaulyje. Tėvams reikia baigti mąstyti, kad menininkai nieko neuždirba ir tik sėdi Užupyje gerdami alų (juokiasi).


GP: Negalime nepašniukštinėti: kokį tavo indėlį pamatysime ateinančiame “Spider-Man: Far From Home” filme?

DK: Spaideris buvo pirmasis mano darbas tokio mąsto filmuose. Esu labai dėkingas visiems žmonėms, kurie man padėjo pasiekti šį etapą. Darbas buvo tikrai smagus, nors didžioji jo dalis, kaip dažniausiai ir būna, net nepasiekia jokios ekranizacijos – istorija keitėsi tiek daug kartu, kartais net du kartus per dieną, kad net neisivaizduoju, kas liko, o kas ne. Bet pažiurėjęs naujausią filmo anonsą vis tik pamačiau porą darbų, kuriuos kūriau aš ir kurie pasiekė galutinį produktą. Kurie tai darbai? Duosiu užuominą: viskas, kas dega arba sudega yra paliesta mano kūrybinės rankos (šypsosi).
Turbūt negausiu jokio paminėjimo titruose, nes per trumpai dirbau ties tuo projektu, bet tikrai laukiu nesulaukiu, kada galėsiu pamatyti kaip viskas gavosi. Buvo tikrai smagi komanda ir, tiesą sakant, dirbu su keliais iš jų ir naujausiame projekte.

Filme “Spider-Man: Far From Home” Darius teigia prisidėjęs prie “visko, kas dega”.

GP: Darbai darbais, o ką tu pats labiausiai mėgsti? Ar turi mylimą frančizę ar fantastinį personažą? Galbūt vis dar nešiojiesi neišpildytą svajonę būti kažkurios konkrečios frančizės kūrėju?

DK: Čia yra skaudžiausias klausimas: labai norėjau dirbti ties “Uncharted”, bet, kaip suprantu, ši serija jau baigė savo frančizės karjerą. Iš kitos pusės, gyvenimas man tikrai numetė netikėtų darbų, apie kuriuos nė nedrįsau svajoti. Pavyzdžiui, niekada negalvojau, kad dirbsiu su “Žvaigždžių Karais” – tai iš viso buvo padėta atskiroje minčių lentynoje su užrašu “net nebandyk apie tai svajoti”. Bet patekau į “EA Crtiterion Games” kur buvau pakviestas prisidėti prie šios neapsakomai didelės ir viso pasaulio pamėgtos frančizės. Tikrai dėkoju Criterion komandai už šią nuostabią galimybę prisidėti tiek prie nerealios kūrėjų komandos, tiek bent šiek tiek pabūti Žvaigždžių Karų istorijos dalimi.

Veikėjų dizainai

GP: Na, ir šiek tiek apie namus: ką manai apie geek-kultūros plėtrą Lietuvoje? Ar teko dalyvauti ne per seniausiai užgimusiame Comic Con Baltics?

DK: Manau, kad… pagaliau! Aš užaugau tarp žmonių, kurie, paminėjus žaidimus ar komiksus, išdėdavo mane į šuns dienas ir išvadindavo vaiku. Jau seniai laikas pakeisti šį požiūrį, nes šiais laikais filmai ir kompiuteriniai žaidimai yra viena iš didžiausių rinkų pasaulyje. Tėvams reikia baigti mąstyti, kad menininkai nieko neuždirba ir tik sėdi Užupyje gerdami alų (juokiasi).
Man pasisekė, kad mano tėvai taip nemąste ir palaikė mane kiekviename žingsnyje. Geek kultūra yra beprotiškai smagi ir kuo daugiau žmonių su ja susipažins, tuo greičiau pakeisime iškreiptą nuomonę apie tai. Beje, nesu dalyvavęs Comic Con Baltics, bet oh boy kaip būtų smagu apsilankyti! Jei nebus kokių projektų – būtinai užsuksiu šias metais.

GP: Dideliausias ačiū tau, Dariau, už pokalbį ir įkvėpimą. Mes toliau dalinamės šio autoriaus darbais su mūsų skaitytojais.



Daugiau autoriaus darbų rasite čia:

https://dkconcept.blogspot.com
https://www.artstation.com/dariusk

Liked it? Take a second to support GeekPropaganda on Patreon!