Straipsnį įkvėpė laiškas, kurį gavome iš transeksualiu prisistačiusio skaitytojo.

Idant taptų artimais paprastam skaitytojui, komiksų herojais vis dažniau tampa visai ne galingieji supermenai, o kaip tik itin žemiški ir su žemiškomis problemomis susidūriantys personažai. Jų gebėjimas būti artimais ir atpažįstamais, tačiau tuo pačiu išlikti autoritetinga siekiamybe, ilgainiui pasirodė beesantis raktu į plačiąsias auditorijas.

Gebėjimas herojaus paveiksle įžvelgti save neretai daro įtaka ir dažno jaunuolio pasitikėjimui savimi. Būtent todėl literatūros herojų įvairovė yra tokia svarbi: paaugliui, kuris taip ir neatrado nė vieno į save panašaus herojaus, gali paprasčiausiai pasirodyti, jog ir jam nelemta turėti šviesios ateities. Jog “tokiems kaip jis” paprasčiausiai nelemta būti drąsiems ir sėkmingiems, turėti svajonių ar joms išsipildyti.

Šiandien #GeekPropaganda aptaria transeksualių žmonių reprezentaciją komiksų istorijoje. Straipsnį įkvėpė laiškas, kurį gavome iš transeksualiu prisistačiusio skaitytojo.


Ateiviai, magija ir reinkarnacija

Dar ir šiandien kai kuriose šalyse į transeksualius žmones yra žiūrima kreivai, tad nėra ko stebėtis, kad XX a. pirmojoje pusėje ši tema iš viso buvo laikoma neegzistuojančia komiksų pasaulyje. Vieninteliai personažai, su kuriais savotiškai dar galėjo tapatintis transeksualūs skaitytojai, buvo įvairūs formą keičiantys ateiviai, burtų ir magijos aukos, stebuklingai atsidūrusios priešingos lyties kūne ir t.t. Ir, nors šie personažai niekaip negali būti laikomi transeksualiais, jų pasirodymas yra laikomas pirmaisiais savotiškais šio pobūdžio reprezentacijos apsireiškimais.


The Ultra-Humanite in Action Comics #20 with art by Joe Shuster.

Ultra-Humanite | Action Comics #20

Vienas pirmųjų ne-visai-transeksualių personažų pasirodė dar 1940 m. Action Comics #20. Tai buvo Supermen’o priešininkas vardu Ultra-Humanite, kuris po savotiškai sėkmingo bandymo jį nužudyti, perkėlė savo smegenis į jaunos aktorės – Dolores Winters – kūną. Tiesa, #22 to paties komikso numeryje personažas paliko šį kūną ir apsėdo žmogbeždžionę, tad čia jo transeksualumas ir baigėsi.

Sir Tristan in Camelot 3000 with art by Brian Bolland.

Sir Tristan | Camelot 3000

1980-ais DC Comics išleido Mike W. Barr ir Brian Bolland sci-fi/fantasy komiksų seriją “Camelot 3000”. Šioje istorijoje Karalius Artūras ir Apskritojo Stalo Riteriai yra prikeliami ateityje (3000-se metuose) ir išsiunčiami kovoti su Morgan Le Fay bei ateivių invazija. Vienas iš karių, Seras Tristanas, prisikelia kaip moteris ir didžiąją dalį laiko stengiasi surasti būdą, kaip susigrąžinti savo kūną atgal. Galiausia Tristana(s) susitaiko su savo naująja lytimi ir netgi tampa Izoldos meiluže.
Pastaroji istorija šiandien yra vertintina kaip itin prasta transeksualios visuomenės realybės reprezentacija, jau nė nė neminint to, kad 3000-siais metais pasikeisti lytį neturėtų būti jokia problema…


Transeksualių herojų tematika išties sužibėjo 1990-siais. Čia užgimė tokie personažai, kaip Mantra (Malibu Comics), kuri netgi turėjo savo vardo komiksų seriją. Tai buvo nemirtingo kario, kurio siela reinkarnavosi į moterišką kūną, istorija.
Kitas personažas – Joshua Cane (Top Cow Productions) – buvo transvestitas “Rising Stars” komikse, tačiau skaitytojai iki šiol diskutuoja apie galimai transeksualią jo prigimtį.
“Supergirl” komikso veikėja Comet (DC Comics) pasižymėjo tokiomis galiomis, kaip sugebėjimas transformuotis į vyrą, biseksualią moterį ir kentaurą. Šis personažas ryškiausiai atspindėjo šio laikotarpio komiksų kūrėjų “madą” žaisti lytimis, tiesiogiai nekuriant transeksualių personažų.

From Legion of Super-Heroes #31.

From Legion of Super-Heroes #31.

Viena realistiškiausių transeksualios visuomenės reprezentacijų tapo Shvaughn Erin personažas DC Comics leidinyje “Legion of Super-Heroes”. 1978 m. Erin personažas buvo pristatytas kaip moteris, tačiau 1992 m. buvo atskleista, jog Shvauhgn iš tiesų yra Sean – vyru gimęs transeksualus personažas, kuris vartojo futuristinius vaistus, kad atliktų tranziciją. Taip jis elgėsi iš meilės manomai heteroseksualiam superherojui Element Lad – kaip vėliau paaiškėjo, šis žavėjosi transeksualiu herojumi nepriklausomai nuo to, ar jis buvo Sean ar Shvaughn. Laiminga pabaiga? Galbūt, tačiau kaip reprezentacija šis komiksas stokojo kelių kertinių faktorių ir daugumą vertė manyti, jog dauguma transeksualų – tai tik heteroseksualais susižavėję homoseksualūs vyrai.

Ši ne-visai-transeksualių-herojų era tęsėsi dar kurį laiką, o įvairių formą keičiančių/magiškų/ateivių sąrašą galėtume tęsti ir mes, tačiau pakalbėkime apie tuos, kurie transeksualios visuomenės reprezentaciją komiksuose kūrė sąmoningai ir išties kokybiškai.

1990: Trans-moterys DC komiksuose

Kartu su 1990-siais atėjo ir alternatyviųjų komiksų pakilimas, o su juo ir ryškesnė netradicinių personažų reprezentacija. Populiariausių transeksualių komiksų personažų sąrašą neabejotinai pradeda Wanda (Sandman).“A Game of You” istorijoje ji yra geriausia pagrindinės herojės draugė, atvirai transeksuali moteris. Wanda užaugo su itin konservatyviais tėvais, kurie paklausti teigia, jog jų sūnus Alvinas – miręs, ir taip savotiškai nepripažįsta dukters transeksualumo.

From Sandman #37 with art by Shawn McManus.

Sandman #37

Komikso istorijoje Wanda susiduria su įvairiais iššūkiais, kurių metu turi kovoti dėl savo tapatybės, tačiau net ir šiame pasaulyje, pilname raganų, burtų, dievų ir kitokių stebuklų, lytinės tapatybės klausimas niekaip neišlipa iš 1990-jų realybę atspindinčių standartų. Galiausiai, net Wanda‘i žuvus, tėvai palaidoja ją kaip vyrą, o #37 “Sandman” numeryje matome, kaip pagrindinė komikso herojė raudonu lupdažiu ištaiso šią klaidą, ant antkapio užrašydama tikrąjį geriausios draugės vardą.

Wanda išties tapo viena stipriausių to meto transeksualių žmonių reprezentacijų komiksų puslapiuose, tačiau skaitytojus nuteikė gana pesimistiškai: rodos, net mistiniai dievai nepripažįsta transeksualaus žmogaus tapatybės, o likimas jiems teatneša žiaurią mirtį, su kuria neretai tenka susidurti ir realybėje.


Savotišku transeksualu šiandien yra laikomas ir Masquerade personažas “Blood Syndicate” istorije: šis formą keičiantis herojus gimė moterimi, tačiau pasirinko būti matomas vyro pavidalu, nes tai buvo “jo ideali versija”.
Taip pat verta paminėti Marisa Rahm – transeksualią policijos pareigūnę, kovojusią su serijinių žudiku, nusitaikiusiu į transeksualias moteris “Deathwish” komiksų serijoje. Įdomu yra tai, kad “Deathwish” serija kūrė Maddie Blaustein – transeksuali moteris, kuri taip pat įgarsino Meowth pokemoną amerikietiškoje filmo versijoje.

Kate Godwin in Doom Patrol.

Kate Godwin | Doom Patrol.

Turbūt didžiausias žingsnis transeksualių žmonių reprezentacijoje komiksų puslapiuose buvo padėtas su Kate Godwin, dar žinoma kaip Coagula 1993 m komikse “Doom Patrol”. Šį personažą taip pat sukūrė transeksuali autorė Rachel Pollack, teigusi, jog toks personažas užgimė dėl tos pačios paprasčiausio priežasties: Rachel norėjo komiksuose pamatyti kažką panašaus į save.

“Tuo laikotarpiu taip vadinamos “radikaliosios feministės” teigė, jog transeksualai yra “frankenšteino monstrai” – vyriškos lyties chirurgų kuriami pseudo-moterų variantai, kurių tikslas buvo infiltruotis į moterų judėjimus ir sunaikinti juos vyriškos energijos pagalba. Rimtai, aš neišsigalvoju, žmonės iš tiesų taip galvojo.”

R.Pollack teigė, kad galimybė kurti tikrovišką transeksualų personažą, kaip Godwin, buvo nuostabi ne tik dėl pačios reprezentacijos, bet ir dėl to, kiek peno ir įvairovės šis personažas suteikė komikso istorijai. Netrukus buvo pristatytas ir kitas transeksualios moters personažas – Lord Fanny – kurį “Vertingo” komiksų serijai “The Invisibles” sukūrė R.Pollack kolega ir “Doom Patrol” kūrėjas Grant Morrison. Fanny buvo šamanas iš Brazilijos, gimęs vyru, tačiau močiutės pasirinkimu augintas kaip mergaitė. Dėl šio prievartinio momento Fanny iki šiol nėra laikomas pilnavertiška reprezentacija transeksualių personažų pasaulyje.
Be DC komiksų, paminėtinas yra ir Sam veikėjas “Baker Street” komikse, kuris jau antroje serijos dalyje atskleidžiamas kaip transeksualus.


Trans-reprezentacija XXI a.

Transeksualų reprezentacija komiksuose lėtokai vystėsi dar apie dešimtmetį. Po to, kai keletas jų sužibėjo 1990-siais, kitas reikšmingesnis transeksualas komiksuose ir vėl buvo… savotiškas ateivis.

Xavin and Molly having a discussion about gender in Runaways #22 with art by Adrian Alphona.

2005 m. komikse “Runaways” pasirodė Xavin – formą keičiantis Skrull‘as (ateivių rūšis) , kuris galėjo keisti savo išvaizdą iš vyriškos į moterišką ir atvirkščiai. Personažas buvo atsiųstas į žemę tam, kad susituoktų su lesbiete Karolina Dean ir taip užbaigtų tarpgalaktinį karą (o kažkas sakė, kad homoseksualios santuokos neišgelbės pasaulio, hohoho), tačiau nebūdamas su ja jis dažniausiai buvo matomas savo vyriškoje formoje. Komikso istorijos eigoje Xavin vis pamini, jog “jaučiasi labiau moterimi, nei vyru”, o vestuvių su Karolina dieną pasako jai, jog “tik savo draugams skrull’ams aš esu jaunikis, o širdyje esu raudonuojanti nuotaika, kaip ir tu”. Galiausiai personažas pripažįsta, jog jo tikroji forma yra moteriška, nors visuomet buvo manoma priešingai.

Tuo tarpu 2005 m. DC komikse “Seven Soldiers” G. Morrison’as pasičiupo Shining Knight personažą, kuris iki to laiko buvo laikomas heteronormatyviu vyru, ir pavertė jį Ystina: moterimi, kuri apsimetė vyru, kad galėtų tapti riteriu.
2001 m. fantastinė serija “Demon Knights” (Paul Cornell) dar labiau priartėjo prie tinkamos transeksualų ir interseksualų reprezentacijos. Viename iš komikso numerių Shining Knight personažas pripažįsta nuo gimimo besijaučiantis abiejų lyčių. Tiesa, taip ir nepaaiškėjo ar šis personažas laikomas dvilyčiu, interseksualiu ar panašiai.


Tuo tarpu 2013 m. balandžio 10 d. Batgirl #19 numeryje įvyko bene ryškiausias momentas transeksualių komiksų personažų reprezentacijos atžvilgiu. Alysia Yeoh – biseksuali Batgirl kambariokė, atsiskleidė kaip transeksualė.

Alysia coming out to Barbara from Batgirl #19.

Batgirl #19.

Barbarai pasipasakojus apie paralyžių, Joker’io ataką bei pripažinus, kad jos brolis yra serijinis žudikas, Alysia taip pat atsako atskleisdama savo asmeninę paslaptį. Tai tampa viena jautriausių komikso istorijų metuose, kai Barbara priima draugės atvirumą su meile ir leidžia šiai situacijai tik dar labiau sutvirtinti jų santykius.

Tai žymi pirmąjį momentą komiksų istorijoje, kuomet transeksualiu personažu tapo ne magijos/mokslo/kosmoso paveikta mistinė būtybė, o paprasčiausias žmogus, kurį galėtume sutikti ir savo kasdienybėje. Dar svarbiau, kad visa ši istorija pasirodė viename iš populiariausių to meto komiksų (tais metais “Batgirl” buvo 17-tas populiariausia DC leidžiama komiksų serija). Komikso autorė Gail Simone šį įvykį komentavo teigdama, jog pati būdama moterimi, ji puikiai suprato ką reiškia “ieškoti personažo, su kuriuo galėtum susitapatinti, ir jo nerasti”. Taip pat, anot Gail, ją įkvėpė susitikimai su transeksualiais skaitytojais įvairių renginių metu.

Batgirl #45

Autorė pripažino besibaiminusi neigiamos DC reakcijos, kai pasiūlė šį personažą redakcijai, tačiau, jos nuostabai, tuometinis jos vadovas šiam komiksui teturėjo vieną sąlyga – “padaryk, kad tai būtų nuoširdu”. Greitai Alysia Yeoh tapo vienu iš mėgstamiausių “Batgirl” skaitytojų personažų, o 2015 m. tapo pirmąją transeksualia moterimi, kurios vestuvės buvo aprašytos mainstream komiksuose.


From FF #6 with art by Mike Allred.

FF #6 (spauskite norėdami skaityti)

Vienas iš mažiau žinomų, tačiau ne menkiau vertingų trans-personažų komiksuose yra “FF” istorijos veikėjas Tong. Personažas priklauso Moloid humanoidų kompanijai, originaliai pasirodžiusiai 1964 m. Nors Tong ir yra humanoidas, jos atsiskleidimas puikiai suskambėjo trans-visuomenėje. #6 “FF” numeryje Tong pasirodo dėvėdama rožinę suknelę ir veda štai tokį monologą: “Broliai, aš bandžiau būti berniuku kaip jūs, tačiau manyje nėra berniuko. Aš savyje turiu mergaitę. Ir aš nebenoriu būti tuo, kuo nesu. Ar tai netikėta? Tai netikėta. Ir šiek tiek gąsdina. Ir tuo pačiu tai – nuostabu. Nauja. Mano broliai… jūs turite seserį. Ar jūs vis dar mano broliai? Ar jūs vis dar mano šeima?” Tai, kaip Tong broliai priima jos atsiskleidimą ir tik patvirtina, jog ją myli, o vėliau sutikti žinomesni personažai – Ant-Man , Miss Thing ir She Hulk – taip pat pasveikina tokį herojės žingsnį, paverčia šį komiksą išties maloniu skaityti. Deja, komiksas ilgai negyvavo, tad smulkesnės Tong evoliucijos skaitytojai taip ir nepamatė.

Didysis Image Comics indėlis (2013-2015)

Netrukus po DC ir MARVEL, kurie dėl ilgainiui besikeičiančių autorių vėl ėmė tolti nuo kokybiškos trans-veikėjų reprezentacijos, į sceną žengė Image Comics.

Jau 2013 m. Image ėmė pristatinėti trans-veikėjus savo komiksuose. Komikse “Storm Dogs” (David Hine, Doug Braithwaite) mes matėte futuristinę prostitutę Doll, kuri, nors tai ir neįmanoma transeksualiai moteriai, netgi turėjo pilnai veikiančią gimdą. Nepaisant to, ji visai neblogai atstovėjo transeksualaus personažo poziciją.
2014 m. komikse “Shutter” (Joe Keatinge, Leila Del Duca) vienas iš personažų taip pat pareiškė esantis transeksualus ir, nors tai neturėjo milžiniškos įtakos komikso istorijai, taip Image komiksai įrodė, jog populiarių komiksų kūrėjai trans-veikėjus jau teikiasi pristatyti kaip bet kurį kitą tradicinį istorijos herojų.
Panašiai nutiko ir serijoje “Trees”, kur buvo pristatyti du, aiškiai ir motyvuotai į istoriją įpinti transeksualūs veikėjai. Kaip ir “Shutter”, šis komiksas siunčia žinia, kad transeksualai nėra jokia egzotika ir natūraliai įsipina į bet kokią – fantastinę ar kasdienišką – siužeto liniją.
2015 m. dar viena Image Comics serija “Rat Queens” atskleidė, jog vienas iš dažnai pasirodančių personažų – bebaimis orkų karys Braga – yra transeksuali moteris ir netgi išleido atskirą knygą jos priešistorei papasakoti.

From The Wicked + The Divine #9 with art by Jamie McKelvie.

The Wicked + The Divine #9

Na, o turbūt geriausias transeksualų reprezentacijos pavyzdys Image komiksuose ateina iš “The Wicked + The Divine” serijos. Šis ganėtinai sudėtingos istorijos komiksas pasakoja apie grupelę dievų, iš kurių kai kurie pasirodo beesantys queer, ar nepriklausantys jokiai lyčiai. Dar vienas itin dažnai pasirodantis istorijas personažas – Cassandra – yra atskleidžiamas kaip transeksualus. Tai, kaip komikso istorija tvarkosi su jos atsiskleidimu ir aplinkinių transfobija, yra vertinama kaip viena geriausių transeksualų reprezentacijų per visą komiksų istoriją. Komikso autorius Kieron Gillen teigė, jog įtraukti transeksualų asmenį į spalvingą personažų įvairovę jam pasirodė mažų mažiausiai logiškas sprendimas.

“Dauguma mano sprendimų remiasi tuo, kokius žmones aš pažįstu ir kokiame pasaulyje gyvenu. Esu londonietis. Dabar 2015 metai. Noriu, kad menas, kurį kuriu, būtų toks pats spalvingas ir įvairus, kaip ir miestas, kurį myliu. Be to, aš esu už reprezentaciją ir suprantu, koks galingas jausmas yra atrasti į save panašų personažą komiksų puslapiuose, kai iki šiol jų buvo tiek mažai. Galiausiai, aš tikiu, kad įvairus menas yra geresnis menas.” – Kieron Gillen, “The Wicked + The Divine” kūrėjas.


Trans-veikėjų aukso amžius (2015)

Su stipriai įžengusiais Image Comics, besivejančiais DC ir MARVEL, o ir naujai prisijungusiais Boom! Studios, transeksualų reprezentacija komiksuose pasiekė savo aukso amžių: trans-veikėjai tapo pilnavertiška ir savaime suprantama komiksų pasaulio dalimi.

Boom! Studios, kurie leidžia visoms amžiaus grupėms tinkamus komiksus, pristatė savo pirmąjį atvirai transeksualų personažą komikse “Help us! Great Warrior”. Ši serija prasidėjo kaip internetinis komiksas ir 2015 užgimė popieriaus lapuose. Čia sutinkame Leotranseksualią juodaodę moterį, kuri yra laikoma viena iš pirmųjų transeksualių, pasirodžiusių komiksuose, tinkamuose bet kuriai amžiaus grupei.
Vienas didelis žingsnis transeksualų reprezentacijoje tapo Sophie Campbell atsiskleidimas “Twitter” paskyroje. Transeksualiems komiksų gerbėjams visame pasaulyje šis “Jem and the Holograms” autorės žingsnis tapo svarbiu įkvėpimu ir žingsniu trans-reprezentacijoje. Ši autorė taip pat sukūrė ir transeksualų personažą vienoje iš savo komiksų serijų.

From Secret Six #4 with art by Ken Lashley and Tom Derenick.

Secret Six #4

Dar kartelį sužibėjo Gail Simone, komiksų serijoje “Secret Six” pristatydama dar vieną gender-fluid veikėją. Šis komiksas pasakoja apie šešis nepažįstamuosius, kurių vienas – Porcelain – istorijoje įprastai būdavo matomas kaip šiek tiek moteriškų manierų personažas. Kartą veikėjas apsireiškė gerokai suvyriškėjęs ir nustebusiems kolegoms paaiškino, jog “kai kada jis jaučiasi labiau vyru, kai kada – moterimi”. Komikso autorė pasakojo, jog pati augusi nedideliame miestelyje, apsupta konservatyvių pažiūrų visuomenės, ji jaučia poreikį savo darbuose priminti, kad komiksai yra ir gali būti skirti visiems. “Pasaulyje yra milijonai komiksų su heteroseksualiais, baltaodžiais herojais, o šimtai kūrėjų kasdien kuria jų vis daugiau ir daugiau. Aš tiesiog manau, kad mes galime daugiau”, – teigė G.Simone.

Įdomiai transeksualią ir tradicinę visuomenę atspindi 2014 m komiksų serija “Bitch Planet”, pasakojantis apie visuomenę, kurioje moterys, nesutinkančios paklusti heteronormatyvioms taisyklėms ir grožio standartams, yra išsiunčiamos į planetą-kalėjimą. Antroje istorijos arkoje yra atskleidžiama, jog toje pačioje planetoje laikoma grupelė transeksualių kalinių. Istorijoje nagrinėjama dažnai realybėje sutinkama problema – cisgender moterų diskriminacija prieš transeksualias moteris.

From Lumberjanes #17 with art by Brooke A. Allen.

Lumberjanes #17 

Šalia svarbiausių transeksualios visuomenės reprezentacijos momentų neabejotinai atsistoja ir “Lumberjanes” komiksas. 2015 m. #16 komikso serijoje transeksualia atsiskleidžia pagrindinė komikso veikėja Jo, taip patapdama pirmąją transeksualia protagoniste visiems amžiams skirtų komiksų istorijoje. “Lumberjanes” yra neįtikėtinai gerai kritikų vertinama komiksų serija, įvertinta tiek Eisner ir Harvey apdovanojimais ir pardavusi virš 65 000 pirmojo komiksų rinkinio kopijų per pirmuosius mėnesius.

Dėl to, kad ši istorija pasirodė visiems amžiams skirtame komikse ir reprezentavo tikrą, realistišką moterį, kuri atsiskleidė ir atliko tranziciją kaip bet kuris realaus pasaulio transeksualus asmuo, “Lumberjanes” užsitarnavo ypatingą įvertinimą. Kiekvienam transeksualiam jaunuoliui šis komiksas rodo, jog jis yra priimtinas, gali būti herojus, gali rasti savo vietą pasaulyje. Na, o kiekvienam heteronormatyviam skaitytojui čia iškeliamas klausimas: jei Lumberjanes gali būti draugiškos ir atviros visiems, kodėl (ir ar) negali tu? Štai ką apie tai sako komikso autoriai:

“Transeksualų reprezentacija visiems amžiams skirtuose komiksuose yra itin svarbi šiandien, kai viena galimybė pamatyti jį reprezentuojantį asmenį kažkuriam transeksualiam jaunuoliui gali būti gyvybės ir mirties klausimas… Tokia daugybė netradicinės orientacijos ar lyties vaikų bei paauglių šiandien kenčia nuo įsitikinimų, kad jie yra “nenormalūs” ir nepriimtini visuomenei aplink save. Kai kuriems tampa pernelyg sunku pakelti tokią kasdienybę. O kas dar labiau sako “normalu”, jei ne galimybė pamatyti savo giliausią esybę atspindėtą nuoširdžiai ir priimta su meile? Tokie komiksai yra lengvai pasiekiami ir itin asmeniški. Juos galima nešiotis kuprinėje, laikyti po pagalve, skaityti iš paveiksliukų, ne dialogų. Transeksualų reprezentacija čia gali būti laikoma pakankamai arti, kad prireikus kiekvienas transeksualus jaunuolis galėtų atsiversti reikiamą puslapį ir dar kartą išgirsti: tu esi vertas, tu esi reikalingas, tu esi mylimas. Aš tikiuosi, kad ir ateities kūrėjai tai supras ir pradės reaguoti kūrybiškai.”


Jei reikėtų atsakyti į klausimą, kur šiandien esame transeksualų reprezentacijos komiksuose klausimu, atsakymas greičiausiai būtų “per vidurį”: nors 1990-siais ir 2013 m. ši reprezentacijos forma išties padarė nemažą pažangą, komiksų puslapiuose vis dar nematome didžiųjų trans-herojų. Kitas klausimas, ar to reikia? Ar reikia kiekvienai žmonių grupei/rasei/lyčiai ir t.t. pritaikyti po super herojų, išleisti apie jį filmą ir tūkstančius komiksų žurnalų?
Galbūt ir ne visiems yra reikalinga atrasti atitikmenį būtent komikso formoje, tačiau kol kas literatūrinių reprezentacijų įvairovės siekėjai ir nesistengia užpildyti rinkos įvairiais personažais tik tam, kad atiduotų menamą duoklę. Lygiai kaip ir bet kuri kita asmenybė, transeksualūs asmenys siekia būti reprezentuojami populiariojoje kultūroje kaip savaime suprantama visuomenės dalis, priimtina ir sėkminga. Kiekvienas netradicinis personažas pirmiausiai tampa pasipriešinimu nusistovėjusiam super herojaus standartui, kuris, tenka pripažinti, per visą komiksų amžių jau tikrai įsisenėjo kaip vienintelis “sėkmingo” šablono portretas ir apribojo skaitytojų vaizduotę.


Liked it? Take a second to support GeekPropaganda on Patreon!