Dar vienas nepadoriai emocionalus Domanto Zavadskio straipsnis apie Path of Exile žaidimą.

Nežinau kaip jums, bet man tie momentai, kai sėdi darbe, supiesi ant savo kėdes ir tiesiog skaičiuoji minutes iki darbo valandų galo, yra geras signalas, kad tas vienas žaidimas jau pavergė tavo mintis. Galbūt net susimąstai išeiti iš darbo ankščiau, pameluojant apie kažkokį nebūtą asmeninį įvykį, kad gautum dar valandėlę of that sweet sweet action. Arba išsitrauki biuletėnį likus savaitei iki žaidimo išleidimo, pasirodant jo atnaujinimui, DLC, expansionui ar kaip kitaip bepavadinsi. Visos šios situacijos ir dar keletas kitų, kurių neminėsiu vardan savo reputacijos, man nutiko dėka Path of Exile.

Kas yra Path of Exile?

Tiems, kurie šio žaidimo nežino, (po velniu, kas gali domėtis kažkokiu no name žaidimu iš no name kompanijos, kuri yra Naujojoje Zelandijoje?) Path of Exile yra Action RPG žaidimas. Action RPG yra žanras, kurio pradininkais yra laikomas žaidimas “Diablo”. Tie, kurie atpažino šį žodį ir sako: “Oooo, prisimenu kaip valandų valandas praleidau prie antros Diablo dalies”, jau supranta apie ką šneku ir dabar maudosi nostalgijos bangose, aš ten kažkur prie smėliuko irgi statau pilį…
Tuo tarpu tiems, kurie nežaidė nei Diablo bei PoE, šis žanras atrodo maždaug taip: tu vaikštai su savo veikėju, žudai MILIJONUS priešų, besirodančių įvairiais pavidalais nuo gamtos padarų – krabų, žiurkių, meškų, vandens elementų (tai irgi gamtos padaras ir net nedrįskit man sakyt kitaip) iki humanoidų – banditas, banditas su lanku, savižudis banditas, bomžas banditas, Bronius iš 3-os laiptinės ir t.t. Jie išmeta metrines tonas ginklų, šarvų ir visokių kitokių niekučių, taip tu igauni patirties, keli savo lygį, turi geresnius ginklus ir t.t. Insert typical RPG shit here.

Kuo ypatingas Path of Exile? Pt. 1: Minusai

So, Domantai, kuo šitas ARPG yra toks uch? Pradėsiu nuo minusų: žaidimas turi daug lentelių, kurios, kaip kokie tutorials, bando tave už rankos pravesti pro visas žaidimo funkcijas, tačiau galiausiai ne tiek jau daug ir paaiškina. Nenustebkite, jei bežaidžiant kils klausimai “kodėl?” “WTF is this?” ir mano asmeninis favoritas “kodėl global chat’e visi šlovina šitą sumautą paukštį?” – su laiku visi šie klausimai bus atsakyti per patirtį. Žaidimas kartais specialiai kai ko nepaaiškina, idant žaidėjas atsakymus atrastų pats.
Dar vienas minusas tiems, kurie turi didelius reikalavimus vizualiniui tobulumui: žaidimo grafika tikrai nėra pati dailiausia. Čia gana aiškiai reprezentuojama viskas, ką norima parodyti, tačiau tai, jog šiam žaidimui yra jau nemažai metų, o grafinis varikliukas, nors ir tobulinamas, vis išlieka tas pats (Bethesda fanai turėtų suprasti), reiškia, kad šis žaidimas niekada netaps itin aukštos grafikos pavyzdžiu. Bet tai ir nėra jo tikslas! Jis siekia žavėti suteikiama patirtimi, o ne estetika.
Na, o pats pačiausias minusas, kuris kartu yra ir pliusas – žaidimas yra sudėtingas ir komplikuotas. Kaip ir minėjau, žaidimas jūsų visko neišmoko, tenka daug ką patirti kišant galvą į atvirą liepsną (kas to nebandėt – na, šiek tiek skauda). Kalbant apie sudėtingumą, siūlyčiau užmesti akį į Path of Exile Skill Tree:


Aha… This! Viskas čia yra passive efektai, jeigu ką.

Kuo ypatingas Path of Exile? Pt. 2: Pliusai

Grinding Gear Games nesėdi apsipatenkinę tuo, kad Tencent juos nusipirko: jie nuolatos tobulina žaidimą atsižvelgdami net į mažiausias smulkmenas. Realus pavyzdys: neseniai GGG (trumpinys Grinding Gear GamesDUH!) pastebėjo jog spellcaster’iai tapo tokie įžūlūs, kad didžioji dalis jų savo atakas paprasčiausiai automatizavo – bac, su naujausiu papildymu įnešamas didžiulis pastiprinimas tiems, kurie burtus cast’ina rankomis. Ir taip toliau! Kalbant apie papildymus…
Tie, kas žaidžia MMORPG, ypač “World of Warcraft”, žino, kad nauji papildymai gali prikelti žaidimą iš numirusiųjų. Skirtingai, negu dauguma šio žanro žaidimų, Path of Exile savo papildymais džiugina kas 4 mėnesius. Šie dažniausiai atneša kažkokių stipresnių re-balansavimų ir vieną, kitą naują mechaniką, kurių garbei pavadinamas ir pats papildymas.

Žaidimas prisitaiko ir prie to, kaip jūs norite žaisti. Egzistuoja lygos, kurios būna skirtingų tipų: jei nori, kad tavo veikėjas niekur nemigruotų, rinkis Standard lygą. Jei nori iššūkio, gali žaisti Hardcore. Ši lyga – visiška adrenalino pumpavimo mašina, kur kiekviena klaida baudžia mirtimi, tavo pulsas tampa panašus į dubstep’o gabalą, o iš burnos skrieja garsai, kurių iki šiol nė nemanėte žinantys. Jei ir to nepakanka, yra specialios sezoninės lygos: jos egzistuoja tol, kol naujausią papildymą pakeičia kitas. Šie ir kiti žaidimo būdai leidžia mėgautis PoE kiekvieno skonio žaidėjui.

Žaidime nėra jokios valiutos. Visi mainai vyksta per taip vadinamus Currency items – tai orb’ai, kurie suteikia, tobulina arba keičia daiktų savybes. Pavyzdžiui, Orb of Alchemy paverčia jūsų norimą daiktą iš paprasto į retą su 4-6 naujomis savybėmis. Žaidžiant žaidimą verta susimąstyti, ar naudoti gautą orb’a ar išmainyti jį į kažką kito. Risk vs. RewardI love that!

Pats žaidimas susideda iš 10 dalių, kurias pereisite gan greitai, tačiau čia žaidimas jus stebins papildoma end game įvairove ir nesibaigiančiomis valandomis nuotykių.

Kuo ypatingas Path of Exile? Pt. 3: Kaina

Dabar apie tai, kas svarbiausia mums, skupyčiailoms: Game is free to play!!! Nėra jokių micro-transactions, viskas, ką galima isigyti yra kosmetiniai priedai. Bethesda vėlgi turėtų ko pasimokyti, ar ne?

Galėčiau dar rašyti ir rašyti, bet suprantu, kad tai tebūtų murmėjimai iš žmogaus, kuris atidavė šiam žaidimui per daug laiko, lūpų. Vertinu šį žaidimą ??/?? (Scroll of Identification is needed), nes jis, nors vieniems tikrai pasirodys per sudėtingas ir nuobodus, kitiems bus geriausia, ką galėčiau rekomenduoti. Tuolab jei norite sunkaus, veiksmo kupino žaidimo, kuriame reikės nemažai stengtis – negaliu rekomenduoti nieko kito, nei Path of Exile.


░░░░░░░░▄▄▄▀▀▀▄▄███▄░░░░░░░░░░░░░░ ░░░░░▄▀▀░░░░░░░▐░▀██▌░░░░░░░░░░░░░ ░░░▄▀░░░░▄▄███░▌▀▀░▀█░░░░░░░░░░░░░ ░░▄█░░▄▀▀▒▒▒▒▒▄▐░░░░█▌░░░░░░░░░░░░ ░▐█▀▄▀▄▄▄▄▀▀▀▀▌░░░░░▐█▄░░░░░░░░░░░ ░▌▄▄▀▀░░░░░░░░▌░░░░▄███████▄░░░░░░ ░░░░░░░░░░░░░▐░░░░▐███████████▄░░░ ░░░░░le░░░░░░░▐░░░░▐█████████████▄ ░░░░toucan░░░░░░▀▄░░░▐█████████████▄ ░░░░░░has░░░░░░░░▀▄▄███████████████ ░░░░░arrived░░░░░░░░░░░░█▀██████░░

Liked it? Take a second to support Domantas Zavadzkis on Patreon!