#GeekPropaganda skaitytojo apžvalga apie kompiuterinį žaidimą "Yakuza 0". Skaitykite, kokius įspūdžius šis japoniškas kūrinys paliko užkietėjusiam žaidėjui!

“Ryu ga gotoku” – žaidimų serija apie japonų mafijos gyvenimą, vakariečiams žinoma “Yakuza” vardu. Jos istorija – kiek romantizuota, kad įtiktų nuotykių, didvyriškumo ištroškusiems žaidėjams. Japonijoje ši žaidimų serija be galo populiari. Turint omeny visus jos pratęsimus ir “spin-off” žaidimus, turime iš viso apie dešimt žaidimų, o planuose laukia ir dar keli.
Šiame straipsnyje kalbėsiu apie “prequel” seriją “Yakuza 0”, kurią išnaršiau skersai ir išilgai, prasivaikščiojau į pasimatymus su visomis merginomis, išmėginau visus patiekalus restoranuose , pralošiau nemažai pinigų kazino ir išdaužiau begalę marmūzių banditams.

Yakuza frančizės istorija

Nuo mažų dienų mums gerai pažįstama kompanija “SEGA” pirmąją žaidimo dalį pristatė dar 2005 metais Japonijoje. Žaidimo istorija pasakoja apie ex-yakuza, vardu Kazuma Kiryu, kuris užstojo savo vaikystės geriausią draugą ir vietoj jo atsisėdo į kalėjimą už gaujos boso nužudymą. Atsėdėjo “zonoj” dešimt netrumpų metų ir galiausiai išėjęs suprato, kad viskas kardinaliai pasikeitė: draugelis išnaglėjo, jaunystės simpatija kažkur dingo, dingo ir 10 mlrd. jenų iš jakudzų klano sąskaitos. Negana to, besiaiškindamas kas ir kaip, jis sutinka mergaitę vardu Haruka Sawamura, kuri ieško mamos. Galų gale po visos tos betvarkės išėjus iš kalėjimo įstaigos, Kazuma bando prisitaikyti visuomenėje, bet kiekviena dalis vis gražina jį į tamsiąją pasaulio pusę.
Ar ši serija populiari? Iš pratęsimų gausybės matome, kad taip. Po pirmosios dalies gavome 2, 3, 4, 5, 0, kiwami, kiwami 2, 6 ,spin-off Kenzan, Inshin, Kurohyo, Kurohyo 2, Of the end/ Dead souls, filmo adaptacija ir Kurohyo serialą. Pirmosios dalys vakaruose nebuvo itin populiarios, tačiau bėgant laikui atsirado fanų bendruomenė, kuri išsipletė. Ir kai kompanija SEGA nebenorėjo lokalizuoti Yakuza žaidimo vakaruose, buvo rašomos peticijos grąžinti šią nuostabią žaidimų seriją į vakariečių rinką.

Yakuza 0  siužetas

Kazuma Kiryu – dvidešimtmetis pacanas, neseniai pradėjęs karjerą mafijos gaujoje. Vieną dieną jis duoda į dantis civiliui, kurio skolą siekė išieškoti, ir grįžęs namo sužino, kad tas civilis rastas negyvas. Gauja, žinoma, kaltina jį. Pasturgalis svyla, todėl jaunuolis pradeda aiškintis kas nori jį pakišti.
Kitoje barikados pusėje stovi Majima Goro – kitas jaunuolis, kuris prisidirbo ir buvo ištremtas iš savo miesto, kad atidirbtų už padarytas klaidas. Vieną dieną jį prižiūrintis mafijozas paskiria jam užduotį nudėti žmogų. Užduoties Majina nesugeba įgyvendinti sužinojęs, kad nurodytoji auka yra mergina, vardu Makoto Makimura, ir ji yra akla.
Šių dviejų veikėjų likimai galų gale susipina, kai viskas, ką jie patiria, ima sietis su „tuščiuoju“ sklypu, kurio prireikia skirtingiems klanams ir slaptąjai organizacijai.
Istorija ganėtinai įtraukianti ir nepaleidžianti iki pat pabaigos. Pasitaiko mirčių, liūdnų akimirkų, bet galiausiai nugali teisingumas. Ir visos istorijos metu jauti malonumą. Nes kuo žaidimas pasižymi, tai savo „cutscenes“: jų yra daug, ir jas bežiūrint jautiesi lyg stebėtum filmą.

Grafika

Žaidimo grafika graži. Veikėjai sukurti pagal jų įgarsintojų veidus. Žiūrint į veikėją ir jo įgarsintoją matai, kad jie yra beveik identiški, o taip paprasčiau jausti personažo dvasią. Vietovės žaidime taip pat atkurtos pagal realaus pasaulio atitikmenis, todėl dar labiau jautiesi kaip Japonijoje.
Žiūrint į cutscenes viskas atrodo puikiai. Nėra kažkokių nukrypimų ar neatidirbimų. Plastika natūrali, emocijos neperdėtos. Gal tik pačiame žaidime patingėta įkelti įvairesnių NPC, nes pasitaiko tokio pačio veido banditėlių ,kuriuos trankai po kelis šimtus kartų.

Gameplay

Žaidime turime galimybę valdyti du personažus, kurie turi po keturis individualius kovos stilius. Juos galime keisti kovos metu, tai suteikia žaidimui truputį daugiau įvairovės, nei vien tik keturios pagrindinės kombinacijos ir pan. Gameplay šiame žaidime gan nostalgiškas, kadangi naudojama senoji action-adventure formulė. Sutinki priešus, kurie išvadina tave įvairiais žodžiais kaip tas gatvėje sutiktas „marozas“, kuris reketuoja dešimt centų. Išlenda scena su pavadinimu „GIRTUOKLIS“ arba „GAUJOS NARIAI“ ir tu pradedi paprastomis, nesudėtingomis kombinacijomis daužyti jų patinusius, piktus veidus. Kai kam tas gali nepatikti, nes toks snukdaužys ganėtinai monotoniškas ir greit pabostantis. Bet tai dar ne viskas: žaidime apstu mini-games! Eik į pasimatymą su merginomis, vykdyk sub-stories, nueik atsigert alaus į bariuką, „SEGA“ arkadų kompiuterinėje sužaisk klasikinį kompanijos žaidimą „OUTRUN“ arba „SPACEHARRIER“. Galų gale, turi apsčiai pinigų – eik į kazino ir viską pralošk. O tų pinigų čia gali prasimanyti ir užsidirbti žymiai paprasčiau, nei kitose Yakuza dalyse: sutinki gatvėje banditėlius, ar pamatai tuos, kurie kabinėjasi prie paprastų žmonių, sutikai didelį dėdę gatvėje – duok jiems velnių ir gausi pinigų!
Na, o jei pavargsti nuo muštynių, turi galimybę turėti Kazuma – nekilnojamo turto versliuką, kur perki nuosavybes ir po to į jas investuodamas susigrąžini pinigus su procentais. Arba Majima – kabareto klubą, kuriame tampi klubo vadybininku. Čia dirba būrys merginų, kurios bendrauja su klientais ir kuo gražesnė, protingesnė ir mielesnė mergina, tuo daugiau tavo klubas gauna pajamų. Visos  šios veiklos žaidimui suteikia įvairovės.

Garso takelis

Muzika šiame žaidime begalo kabinanti. Jautiesi „badass“ išeidamas į gatves ir mušdamas blogiečius. Visa muzika pritaikyta prie tam tikrų momentų: jei akimirka liūdna ir širdį spaudžianti, tai ir gros tokia muzika, kuri paliečia tavo sielą. Jei veikėjas piktas ir nori muštis – girdėsi muziką, kuri nuteikia kovai. Jei kovosi prieš bosą, tai ir gros epinė melodija. Mini- games siūlo dar kitokias melodijas: jei žaidi su automobilių modeliukais – gros žaisminga muzika. Jei skambini sekso linija, gros ir muzika pagal atitinkamas aplinkybes.
Žaidimo įgarsinimas vertas atskirų plojimų. Kiekvienas aktorius žino ką daro, jaučia ryšį su savo personažu ir atskleidžia kiekvieną to personažo detalę. Kiekvienas veikėjas kalba skirtingu balso tembru, todėl tai suteikia garsui dinamikos.

Drakonas nubunda…

Šiam žaidimui paskyriau ilgas savo gyvenimo valandas. Jei manęs paklaustų nuo kurios žaidimo dalies pradėti savo kelionę į jo pasaulį, be abejonės pasakyčiau – YAKUZA 0. Įtraukiantis savo dvasią, siužetu, gameplay, garso takeliu ir perteikimu. Nesigailiu nė vienos su juo praleistos valandos.
Be to, žaidimas puikiai tinka naujokams. Epinės istorijos pradžia. Dodžimos drakono prabudimas. Šioje dalyje bus tik paprasčiau įsilieti į šią nuostabią žaidimų frančizę. Gero žaidimo ir gerų emocijų. Sayonara!

Liked it? Take a second to support Arnoldas on Patreon!