Bene kiekviena žinoma Fallout slėptuvė turėjo ganėtinai makabrišką paskirtį...

Kaip jau išsiaiškinome straipsnyje apie Fallout Žaidimų Seriją, bene kiekviena žinoma Fallout slėptuvė turėjo ganėtinai makabrišką paskirtį: jų gyventojų kaina buvo vykdomi įvairūs eksperimentai, kurių tikslas iki šiol nėra tiksliai žinomas. Kokie buvo tie eksperimentai ir kas liko iš 122-jų slėptuvių gyventojų? Štai ką mes žinome:


Kanoninės slėptuvės

Vault-Tec: Among The Stars.
Tai Vault-Tec demonstracinė slėptuvė, esante “Nuka-World” pramogų parke. Dar prieš karą jos lankytojai buvo testuojami net keliais būdais: smegenų bangų trikdymu, paslėptomis žinutėmis, radiacija ir toksinais ore. Šio eksperimento dalyviais tapo ne tik slėptuvės lankytojai, bet ir darbuotojai. Sakoma, kad nukritus bomboms vienas darbuotojas spėjo įbėgti į vidų, uždaryti duris ir galimai išsigelbėti nuo sprogimo.

Vault-Tec University: Simulation Vault
Slėptuvės simuliacija, kurios dalyviais tapo VTU studentai. Vyresnieji studentai čia “darė eksperimentus” su jaunesniaisiais studentais, kurie patapdavo “eksperimentiniais triušiais”. Vieno tokio eksperimento metu nukrito bombos… Tuo metu Simuliacinėje Slėptuvėje dirbę studentai tyrė naujos maisto pastos poveikį slėptuvės gyventojams. Praėjus dviems eksperimento savaitėms paaiškėjo, kad pasta užkemša arterijas ir ja besimaitinančius ištinka širdies smūgis. Tuo metu eksperimento “Prižiūrėtoju” buvęs studentas bandė susisiekti su Vaul-Tec prižiūrėtojais, kad šie nutrauktų eksperimentą anksčiau laiko, tačiau nesulaukė atsakymo. Kadangi niekas durų jiems niekada ir nebeatidarė, visi slėptuvėje buvo studentai galiausiai mirė iš bado.

Vault 3.
Kontrolinė slėptuvė (“Control Vault”), sukurta taip, kad automatiškai atsidarytų po 20 metų. Kontrolinėse slėptuvėse nevyksta socialiniai eksperimentai, ji skirta išsaugoti žmones, kurie galėtų atstatyti civilizaciją.
Deja, kai šios slėptuvės gyventojai išlindo į paviršių, visai netrukus juos išskerdė būrys laukinių plėšikų.

Vault 8.
Kontrolinė slėptuvė, sukurta taip, kad atsidarytų po 10 metų. Ši slėptuvė turėjo G.E.C.K. ir vėliau patapo “Vault City” – vienu technologiškai pažangiausiu post-apokaliptiniu miestu.

Vault 11.
Šioje slėptuvėje atliekamų eksperimentų tikslas buvo išsiaiškinti, kokia yra žmogaus natūra, o tiksliau – kaip lengvai žmonės pasiaukoja dėl kitų ar iškelia bendras vertybes aukščiau savęs paties. Slėptuvei užvėrus duris gyventojams buvo paaiškinta, kad kartą per metus jie turi paaukoti vieną saviškį – jei to nepadarys, visi gyventojai bus nužudyti. Išžudę didžiąją dalį bendruomenės, likusieji gyvi nusprendė nebesilaikyti aukojimo taisyklės ir priimti tai, kas jų laukė: mirtį. Jų džiaugsmui, vietoj mirties jų laukė tik garso įrašas, kuriame jie buvo pasveikinti kaip “spindintys visuomenės pavyzdžiai” už tai, kad pasirinko nežudyti. Taip pat įrašas pranešė, kad jų slėptuvės durys atrakintos ir jie yra laisvi išeiti. Gyvų slėptuvėje buvo likę viso labo 5 žmonės. Vault 12

Vault 12.
Siekiant geriau suprasti radiacijos poveikį, šios slėptuvės durys buvo sukurtos taip, kad užsidarytų ne visai iki galo. To rezultatu tapo Nekropolio Slėptuvė (Fallout 1) ir nesibaigianti galybė Ghoul būtybių (nuo radiacijos protą praradusių zombių).

Vault 13.
Ši slėptuvė turėjo būti uždaryta 200 metų idant padėtų tirti prailgintos izoliacijos poveikį žmogaus protui. Deja, kaip rodo pirmojo Fallout žaidimo istorija, dėl sulūžusios vandens mikroschemos iš slėptuvės buvo išleistas Slėptuvės Gyventojas and the rest is history…

Vault 15.
Ši slėptuvė turėjo būti uždaryta 50-čiai metų, o joje apgyvendinti kardinaliai skirtingų ideologijų žmonės. To pasekoje po Fallout’o žemes paplito trys skirtingos Raider’ių (dykynės nusikaltėlių, žudikų ir visaip kitaip baisių žmonių) grupuotės ir Shandy Sands miestelio gyventojai.

Vault 17.
Šią slėptuvę 2154 metais užgrobė ir jos gyventojus įkaitais paėmė būsimos Super-mutantų armijos vadas ir, na, pavertė juos į savo armiją. Apie jos eksperimentus nėra žinoma.

Vault 19.
Ši slėptuvė buvo padalinta į dvi dalis – raudoną ir mėlyną. Kiekvienas spalvai priskirtas gyventojas gyveno tik tos spalvos patalpose. Manoma, kad slėptuvės gyventojai buvo atrinkti dėl polinkio į paranoją.

Vault 21.
Pagrindinis šios slėptuvės tikslas – lošimai. Čia buvo surinkti tik užkietėję lošėjai, o visus konfliktus jiems buvo paliepta spręsti lošimų būdu. Tai viena iš nedaugelio ne-kontrolinių slėptuvių, kurios eksperimentas nesibaigė nelaime: visi sleptuvės gyventojai išgyveno ir vėliau integravosi į visuomenę.

Vault 22.
Slėptuvė, kurios tikslas buvo išrasti pažengusią agrokultūrinę technologiją. Čia buvo išrasti augalai, galėję pilnavertiškai augti dirbtinėje šviesoje. Deja, vienas iš genetiškai modifikuotų augalų apkrėtė ir transformavo slėptuvės gyventojus.

Vault 34.
Šioje slėptuvėje buvusi ginklų ir amunicijos slėptuvė buvo palikta be užrakto. Iš čia kilo The Boomers – dėl ginklų išprotėję ir su savo pistoletu nesiskiriantys karinės oro bazės gyventojai.

Vault 43.
Ši slėptuvė buvo apgyvendinta 20 vyru, 10 moterų ir viena pantera.

Vault 69.
Super brandus žaidimo kūrėjų juokelis: šešiasdešimt devinta slėptuvė buvo apgyvendinta 99-mis moterimis ir vienui vienu vyru. Niekur nenurodyta, ar jis nebuvo homoseksualus.

Vault 75.
Šioje slėptuvėje turėjo būti tobulinama žmogaus genetika. Bomboms nusileidus ir šeimos sugūžėjus į slėptuvę, tėvai buvo tyliai atskirti nuo savo vaikų ir… dar tyliau užmušti slėptuvės apsaugininkų. Slėptuvėje liko tik nepilnamečiai, o su jais buvo atliekami žiauriausi ir labiausiai kankinantys eksperimentai, taip viliantis sukurti žmones, kurie išgyventų post-apokaliptinėje dykynėje. Nėra likę užrašų apie galutinius eksperimento rezultatus, tačiau sakoma, jog jis pavyko neblogai.

Vault 76.
Tai – kontrolinė slėptuvė, kurioje gyveno išskirtinai protingi, tiesiog rinktiniai Amerikos piliečiai. Turint omeny, kad iš čia “išejo” ir visa online žaidėjų bendruomenė, drįsčiau abejoti šiuo eksperimentu.

Vault 77.
Šioje slėptuvėje buvo uždarytas vienas vyras ir dėžė marionečių. Kaip buvo galima tikėtis, slėptuvės gyventojas išprotėjo dėl žmogiško kontakto trūkumo ir galiausiai pabėgo iš slėptuvės, prieš tai “nužudęs” vieną marionetę.

Vault 81.
Šioje slėptuvėje buvo bandoma išrasti vieną vaistą nuo visų ligų, o visi tam reikalingi eksperimentai buvo atliekami ant nieko nenutuokiančių slėptuvės gyventojų. Slėptuvė buvo padalinta į dvi dalis: vienoje gyveno nieko neįtariantys gyventojai, o kitoje – Vault-Tec mokslininkai. Netikėtai, slėptuvės prižiūrėtojas specialiai sugadina įrangą, kuri buvo reikalinga mokslininkams, norint apkrėsti slėptuvės gyventojus įvairiomis ligomis. To rezultate eksperimentas nutrūksta, visi gyventojai lieka sveiki ir dar šiandien sėkmingai gyvena slėptuvėje, kartais atverdami duris prekeiviams iš paviršiaus.

Vault 87.
Šioje slėptuvėje tyrinėjamas mutacijos virusas. Juo užkrėsti slėptuvės gyventojai po dviejų ima mutuoti į tai, kas vėliau į Fallout pasaulį paleidžia Super-mutantus ir kentaurus.

Vault 88.
Ši slėptuvė nebuvo užbaigta statyti, todėl atradus ją žaidime (Fallout 4) galite beveik nuo pradžių sukurti savo pačių Slėptuvę su Vault-Tec technologijomis.

Vault 92.
Ši slėptuvė buvo apgyvendinta geriausiais pasaulio muzikantais, kuriems buvo pažadėta, kad taip bus apsaugotas jų muzikinis palikimas. Vietoj to su jais buvo atliekami “white noise” eksperimentai, kurių tikslas buvo siųsti slaptas žinutes į gyventojų smegenis ir galiausiai sukurti aklai paklusnių karių armiją.

Vault 94.
Ši slėptuvė buvo “įkurta remiantis tikėjimo, taikos ir gyvenimo harmonijoje principais”, o jai vadovavo pastorius. Čia gyvenanti bendruomenė buvo paskatina dalintis savo resursais su žiauriu išoriniu pasauliu, tačiau slėptuvės duris atverti jiems gali tik Sleptuvės Ambasadoriai (“Vault Ambassadors”), o jų, deja, gyvų niekas nematė jau šimtus metų.

Vault 95.
Šioje slėptuvėje gyvena vien tik narkomanai ir vienas užsislėpęs Vault-tec darbuotojas. Čia jie lanko terapijas pagal priklausomybių gydymui skirtą programą, kuri pasirodė veikianti išties sėkmingai. Deja, po 5-rių metų buvo atrakintas slaptas narkotikų sandėlys ir absoliučiai visi slėptuvės gyventojai sugrįžo prie savo priklausomybių bei išžudė vienas kitą.

Vault 101.
Šios slėptuvės tikslas buvo niekuomet neatsidaryti, idant būtų tiriamas Prižiūrėtojo vaidmuo izoliacinėmis sąlygomis. Taip ir būtų buvę, jei trečiąjame Fallout žaidime iš šios slėptuvės nebūtų pasprukęs pagr. žaidimo veikėjas ir jo tėvas.

Vault 106.
Šios slėptuvės Prižiūrėtojas buvo instruktuotas pripildyti patalpas bespalviais psichoaktyviais narkotikais, praėjus vos 10-čiai dienų po slėptuvės uždarymo. Visi gyventojai ėmė matyti haliucinacijas ir netrukus išprotėjo.

Vault 108.
Slėptuvė tyrė konfliktus, kylančius lyderiaujant. Atrinktas Prižiūrėtojas turėjo mirti nuo vėžio po 40-ties mėnesių, o slėptuvės energijos tiekimas turėjo sutrikti po 240 mėn. Slėptuvėje nebuvo jokių pramogų. Taip pat slėptuvėje buvo klonavimo aparatas ir panašu, kad juo pasinaudojo gyventojas vardu Garis, kadangi atvėrus slėptuvę joje randame tik dešimtis agresyvių Gario klonų.

Vault 111.
Šioje slėptuvėje buvo tiriamas ilgalaikio kriogeninio užšaldymo poveikis žmogaus kūnui ir protui. Nors eksperimentas turėjo trukti tik 180 dienų, net ir šio laiko neištvėrę slėptuvės darbuotojai iškeliavo ieškoti maisto ir resursų į žemės paviršių. Po daugiau nei šimto metų į slėptuvę įsilaužę plėšikai nužudė visus užšaldytus gyventojus, išskyrus vieną.

Vault 112.
Šioje slėptuvėje visi gyventojai buvo prijungti prie virtualios realybės simuliatoriaus, kurio pagalba turėjo gyventi “tobulą” gyvenimą. Deja, daktaras, valdęs šį eksperimentą, galiausiai pradėjo virtualiai kankinti gyventojus savo malonumui.

Vault 114.
Slėptuvė turėjo surinkti turtingiausius šalies politikus ir tirti jų stresą, gyvenant visiškame nepritekliuje. Deja, slėptuvė nebuvo baigta statyti ir vėliau buvo okupuota.

Vault 118.
Šioje slėptuvėje turėjo būti įrengti dvi zonos: viena, skirta itin turtingiems, aukščiausios klasės verslininkams, kita – visiškiems vargšams. Deja, laiko pakako tik vienai zonai ir, nors slėptuvė buvo naudojama apsisaugojimui nuo karo, eksperimentas joje taip ir nebuvo atliekamas.

Nekanoninės slėptuvės

Vault 0.
Speciali slėptuvė, sukurta kitų slėptuvių priežiūrai. Taip pat joje buvo saugomi užšaldyti šalies genijai, kuriuos buvo planuojama paleisti, kai atmosfera taps tinkama gyvenimui.

Secret Vault.
Ypatingo slaptumo… erm, slėptuvė, skirta apsaugoti aukščiausio rango Vault-Tec narius. Taip pat čia buvo tyriami įvairios naujos technologijos ir mutacijos virusas.B

Vault 27.
Į slėptuvę buvo įleista 2000 žmonių – dvigubai daugiau, nei slėptuvė gali priimti.

Vault 29.
Visi šios slėptuvės gyventojai buvo jaunesni, nei 15 m.

Vault 42.
Visos elektros lemputės šioje slėptuvėje buvo tik 40w stiprumo.

Vault 53.
Ši slėptuvė buvo prikišta itin dažnai lūžtančių prietaisų, kurių taisymas kėlė gyventojams nepaliaujamą stresą.

Vault 55.
Slėptuvėje nebuvo jokių pramogų.

Vault 56.
Slėptuvėje nebuvo jokių pramogų, tik vieno labai prasto komiko įrašai.

Vault 68.
Slėptuvėje buvo apgyvendinti 999 vyrai ir viena moteris.


Liked it? Take a second to support GeekPropaganda on Patreon!